CCOO PER LA RECUPERACIÓ DEL TRANSPORT!

Els treballadors penitenciaris hem sofert una nova agressió per part d’una Direcció General i el Departament de Justícia que, ignorant i incomplint acords, estant disposats a reorganitzar el sistema d’acord a criteris polítics, no solament discutibles sinó nocius per als treballadors penitenciaris.

Aquesta vegada li ha tocat al transport, amb la suspensió del servei d’autobusos i la seva substitució per un sistema de propis i targetes que no cobreix en cap cas les necessitats reals dels treballadors, que suposen un clar perjudici de condicions laborals, legítimament acordades i que genera una claríssima reducció de qualitat de vida i de treball a nivells inacceptables.

CCOO, sindicat que vam sol·licitar de manera urgent la reunió del passat dia 27 de desembre amb la plana major del departament (Director de Serveis, que de facto actua de manera delegada com conseller del departament, Director General de Serveis Penitenciaris i Sotsdirector General de RR.HH.) ens vam aixecar de la taula de negociació on se’ns va anunciar la retallada, com sempre sense previ avís.

CCOO considerem inadmissible qualsevol reducció o retallada per mínim que sigui, no solament en el transport sinó també en els treballadors als quals els correspon compensació per la suspensió del transport, ja que és un dret de tots i no solament de qui l’Administració li vingui de gust.

CCOO considerem que s’ha de realitzar una mobilització general dels treballadors basada en la unitat de tots els treballadors i agents socials.

CCOO ja hem donat curs al següent conjunt de mesures i accions:

CCOO hem parlat amb la resta de sindicats per tractar de configurar una línia d’acció conjunta única en les taules de negociació, que permeti coordinar les accions donada la gravetat de la situació.

CCOO hem sol·licitat la reunió urgent de la Junta de Serveis Territorials de Barcelona (òrgan interlocutor que representa al conjunt dels treballadors), competent en el tema i que agrupa a tots els sindicats, inclosos alguns minoritaris, com a forma d’iniciar una acció conjunta sense distinció de sigles.

• Atès que la necessitat més urgent ara mateix és la que l’Administració pugui realitzar contractes menors que permetin restablir de manera immediata el servei d’autobusos, CCOO vam registrar la setmana passada un escrit exposant la situació al Ministre de Justícia, sol·licitant la seva intervenció urgent de manera que s’autoritzi de manera extraordinària la realització d’aquests contractes. De la mateixa manera que hem sol·licitat la intervenció del Ministre d’Interior, el Secretari d’Estat de Seguretat i el Secretari General d’Institucions Penitenciàries perquè s’autoritzin les tramitacions pertinents.

• Hem sol·licitat entrevista urgent amb el Delegat del Govern amb la finalitat de que iniciï un procediment d’autorització urgent dels contractes menors i si escau agilitar el seu tràmit.

• Hem presentat denúncia registrada davant el Síndic de Greuges per la vulneració de drets bàsics dels treballadors que suposa la suspensió del servei de transport i per la imposició de mesures unilaterals per part de l’Administració.

• Estem sotmetent a estudi la viabilitat jurídica de presentar un contenciós per incompliment de l’acord.

• Hem sol·licitat reunió urgent amb el Director General per tractar no solament els altres temes urgents del col·lectiu sinó també per transmetre-li el profund malestar del col·lectiu amb aquest tema i anunciar-li que el col·lectiu prendrem mesures.

CCOO no admetem les excuses que planteja l’Administració. Els treballadors penitenciaris portem anys sofrint l’arbitrarietat, les falses promeses i els incompliments.

CCOO entenem que és possible i continuarem defensant la restitució del sistema de transports per via d’urgència. En tot cas, CCOO posem a la disposició de tots els nostres afiliats el gabinet jurídic, sempre en defensa dels drets i els interessos de tots.

Barcelona a 3 de gener de 2018

DESCARREGA LA NOTA EN PDF