COMPLEMENT DE PRODUCTIVITAT PER 2021

Ahir, dimarts 5 d’octubre de 2021, l’àrea pública de CCOO, 1a Força Sindical de Catalunya, i de la resta de sindicats representatius, ens hem reunit amb Funció Pública per a tractar d’ajustar els termes de la recuperació de la paga de productivitat (“bufanda”) als treballadors i treballadores públiques catalanes dependents de la Generalitat de Catalunya, que segons l’acord signat per CCOO en 2018, s’ha de recuperar un 50% enguany i el 100% de l’any que ve d’ara endavant.

Funció Pública es va despenjar ahir amb una proposta de retardar el pagament del 50% a recuperar enguany, i passar-ho al segon semestre de 2022, quan es cobraria el 50% corresponent a 2021 i el 100% corresponent a 2022, negociant-se durant el primer semestre uns criteris d’assignació.

CCOO hem contestat que l’acord és clar i a ell ens hem cenyit. S’ha de pagar el 50% de la productivitat i s’ha de cobrar enguany, no el següent any. I si necessiten uns criteris transitoris, que s’apliquin els criteris de 2011, que va ser l’última vegada que es va pagar. Després ja es negociaran nous criteris per a 2022 endavant

Parlar de criteris futurs d’assignació no pot significar incomplir els Acords signats, CCOO hem anticipat que si volen parlar d’avaluacions de treballadors i treballadores públiques també ha d’incloure parlar de la carrera professional del personal.

CCOO finalment hem insistit que l’acord de vaga és sagrat, que estem parlant d’una retallada que dura 10 anys, i que encara queden més retallades per recuperar!

L’Administració ha acceptat estudiar la proposta de CCOO, a la qual ugt i iac-catac s’han adherit, i ha promès convocar ben aviat una nova reunió de negociació.

Barcelona, 06 d’octubre de 2021

DESCARREGA EN PDF LA NOTA INFORMATIVA SOBRE EL COMPLEMENT DE PRODUCTIVITAT PER 2021