COMUNICAT DE PREMSA DE VALORACIÓ DE LA COMPAREIXENÇA DE LA CONSELLERA DE JUSTÍCIA

Avui la consellera de justícia ha perdut una oportunitat d’or per a resoldre un conflicte generat únicament per les decisions erràtiques de la secretària de
mesures penals.

La nefasta decisió de la consellera de mantenir en el càrrec a la figura que ha generat major controvèrsia i rebuig per les seves decisions en els últims anys, només es pot entendre si la consellera ha renunciat de manera conscient a buscar una solució realista i efectiva.

Els sindicats representatius considerem que el diàleg i la negociació es basa en la confiança, però la interlocució actual amb els responsables de la secretària deM mesures penals s’ha fet inviable, de manera que l’anomenada a la negociació efectuada per la consellera de Justícia és incompatible amb la permanència de la persona les polítiques de la qual han provocat la deterioració del sistema penitenciari català.

Les reiterades manifestacions de la consellera i el secretari de mesures penals relatives a les suposades vulneracions de drets a conseqüència de les mobilitzacions dels professionals penitenciaris estan clarament destinades a culpabilitzar al col·lectiu enfront de l’opinió pública.

Els sindicats representatius també volem denunciar les mentides abocades pel secretari de mesures penals durant la conferència de premsa, quan ha manifestat que hi ha hagut contactes continus al llarg del dia amb les organitzacions sindicals, ja que en cap cas n’hi ha hagut amb el departament de justícia.

Considerem que mentir públicament i de manera conscient per part d’un alt càrrec del govern, l’inhabilita per a continuar exercint les seves funcions, i per tant ens reafirmem en la nostra petició del seu cessament.

Els sindicats representatius estem oberts a la negociació, sempre que s’incorporin nous interlocutors. Mentre això no es produeixi, la mobilització dels treballadors i treballadores continuarà.

Barcelona, 15 de març de 2024

DESCARREGA EN PDF  EL COMUNICAT CONJUNT DE PREMSA DE VALORACIÓ DE LA COMPAREIXENÇA DE LA CONSELLERA