COMUNICAT DE PREMSA DE VALORACIÓ DE LA CRISI ALS CENTRES PENITENCIARIS

La situació actual als centres penitenciaris de Catalunya és, malgrat les dificultats, relativament estable i tranquil·la. La plantilla manté la serenitat i estem demostrant que, tot i les adversitats, estem units i perseverarem.

Tots els sindicats estarem al costat dels nostres companys en totes i cadascuna de les protestes.

Després d’escoltar les diferents compareixences de la Consellera i el Secretari de Mesures Penals, els quals no assumeixen cap tipus de responsabilitat davant d’uns fets tan greus com l’assassinat d’una treballadora, al·ludint diverses falsedats en les seves declaracions.

En primer lloc, volem desmentir les informacions que indiquen que els interns hagin estat desatesos. Han gaudit del règim ordinari amb horari festiu, amb sortides al pati, botigues obertes, serveis sanitaris plenament atesos i àpats del dia distribuïts des de les cuines dels centres. Per a ells, ha estat com un dia festiu més.

Per a nosaltres, els actuals responsables del departament de justícia han deixat de ser interlocutors vàlids per desbloquejar la crisi actual en els nostres centres. En una democràcia homologable, un fet tan greu ha de comportar el cessament immediat o dimissió dels responsables.

Reiterem la nostra exigència de dimissió del Secretari de Mesures Penals. També sol·licitem el cessament de la consellera. Entenem les dificultats d’aplicar-ho en un govern en funcions, però almenys que sigui rellevada i apartada de tota responsabilitat en les negociacions.

Per tots aquests motius, els sindicats no hem assistit a les dues convocatòries de reunió proposades, i tampoc assistirem a una tercera convocada per demà al matí.

Barcelona, 18 de març de 2024

DESCARREGA EN PDF EL COMUNICAT CONJUNT DE PREMSA DE VALORACIÓ DE LA CRISI ALS CENTRES PENITENCIARIS