LA CONSELLERA SE N’HA D’ANAR I EL SECRETARI DE MESURES PENALS HA DE SER DESTITUÏT IMMEDIATAMENT

Hble. Sra. Consellera Gemma Ubasart

Conselleria de Justícia

Generalitat de Catalunya

Avui ha ocorregut finalment el que tothom vaticinava. Una companya ha estat assassinada per un intern.

Una mort que no és un atzar, que és producte d’unes condicions que han incubat la inseguretat, el perill i finalment la mort.

Aquesta política té un responsable directe que és el secretari de mesures penals, i vostè és la responsable d’haver-ho nomenat.

Amand Calderó, després d’anys d’impulsar una política errònia, profundament equivocada, irracional, voluntarista i d’aparador, venuda a un bonisme incomprensible, amb un increment disparat d’agressions als treballadors i treballadores any rere any, amb la introducció de l’absurda Instrucció 2/2021, va acabar dimitint després d’una greu agressió sexual a una companya el juliol de 2021.

Però va ser vostè, Sra. consellera, la que va recuperar a Amand Calderó com a secretari de mesures penals quan vostè va ocupar el càrrec de consellera. I ho va fer donant carta blanca i validant la repetició d’exactament les mateixes polítiques que tant de mal havien fet en la seva anterior etapa. Com a conseqüència, les agressions novament s’han incrementat en número i en gravetat, a uns límits mai vists fins ara.

Amand Calderó fidel a la seva visió esbiaixada, es va negar a prendre les decisions necessàries, va bloquejar la introducció d’aerosols, es va inventar informes falsos, va idear protocols que afavoreixen a la minoria d’interns més perillosa i incontrolable i ha aconseguit com a conseqüència augmentar salvatgement el perill al qual han d’enfrontar-se els treballadors i treballadores penitenciàries catalanes.

I al final han assolit que Catalunya veritablement siguem pioners, però pioners en el pitjor que podria haver passat. Al final han assassinat a una companya.

Vagi-se’n Sra Ubasart. Però abans faci almenys una cosa bé: Cessi de manera immediata i fulminant al secretari de mesures penals, que és qui ha ideat les polítiques que ens han acabat portant a aquesta situació.

Barcelona, 13 de març de 2024

L’Agrupació de Personal Penitenciari de CCOO

DESCARREGA EN PDF L’ESCRIT REGISTRAT A LA CONSELLERA DEMANANT QUE SE’N VAGI I EL CESSAMENT DEL SECRETARI DE MESURES PENALS