COMUNICAT DE VALORACIÓ DE LA INTERVENCIÓ DE LA CONSELLERA UBASART AL PARLAMENT

Nova oportunitat perduda per la Consellera Ubasart

• La compareixença al Parlament no aporta cap dada significativa sobre l’assassinat de la Núria a Mas d’Enric.
• Els responsables de la política penitenciària s’enroquen i no volen assumir les seves responsabilitats
• Les concentracions a la Plaça Sant Jaume i davant el Parlament per la plantilla de treballadors penitenciaris son un exemple de compromís, dignitat i mobilització constants.

Ahir més de 500 treballadors penitenciari ens van aplegar a la Plaça Sant Jaume per recordar el tràgic assassinat de la nostra companya Núria i per demanar responsabilitats al Govern. Va ser un acte emotiu i reivindicatiu, on finalment, un representant de cada sindicat van entrar al Palau de la Generalitat i van tenir una breu reunió amb la Vicepresidenta Laura Vilagrà. El Govern i els responsables de l’Administració s’enroquen, però ja valoren investigar als responsables de la gestió penitenciària i en el seu cas demanar dimissions o cessaments. L’excusa d’acabar la investigació per a tenir tota la informació no es més que un parany per dilatar el temps i que passi la campanya electoral, però la veritat acabarà reflectint la negligent actuació que va comportar la mort de la nostra companya Núria.

Avui dijous, hem estat al Parlament presents durant la compareixença de la Consellera Ubasart davant la Diputació Permanent, on també ha intervingut el SMPRAV Amand Calderó. Res de nou sota el cel.

Enrocament dels responsables de la política penitenciària, mitges veritats, quan no, mentides descarades, que ens fan sospitar que la Consellera no esta adequadament assessorada o informada pel seu equip. Tota l’oposició l’ha demanat que assumeixi responsabilitats i fins i tot que presenti la seva dimissió.

L’intern va tenir fins a 14 avaluacions de risc amb resultat de baix en les escales de reincidència i de violència interinstitucional, tot i que a l’octubre de 2023 va donar un cop de puny a un altre intern per la qual cosa va ser sancionat, i va tornar ràpidament a la destinació de cuina. De tot això, només es desprèn que la eina de valoració del risc no es adequada i dona falsos negatius, i això es un risc professionalment inassolible i més amb agressors especialment violents.

Les propostes de la Consellera, han estat un banc de boira quan no un disc rallat. Incorporació de més professionals, que ja ha estat publicitada en anteriors vegades, però encara no hi son, per exemple els 407 reforços. Els 111 de Pla contra suïcidis i agressors multi reincidents van entrar el dia 1 de març i no van ser útils per evitar el crim del dia 13. A més, tots aquests reforços acaben disgregats entre centres i mòduls i el seu impacte es mínim.

La reforma de la circular 1/2002 afecta al treball penitenciari, i sobta que no s’hagi actualitzat ni revisada en 22 anys, i més amb els nous recursos com les avaluacions de risc que tant ha esmentat la Consellera.

Altres propostes son un parany, no han estat capaços de donar impuls en tota una legislatura i les anuncien al final; com impulsar la jubilació anticipada. Un banc de boira i res de tangible. Una altra oportunitat perduda per la Consellera per assumir responsabilitats.

Per tot això, els sindicats mantenim el nostre suport als treballadors i recolzem totes les mobilitzacions que promoguin.
Per la Núria

Barcelona, 21 de març de 2024

DESACARREGA EN PDF EL COMUNICAT VALORACIÓ SINDICAL SOBRE LA INTERVENCIO DE LA CONSELLERA UBASART AL PARLAMENT DE CATALUNYA

US CONTINUAREM21 INFORMANT!