CP JOVES – SENSE RESPECTE NO HI HA TRACTAMENT

Les seccions sindicals sota signants, en representació de la majoria de la plantilla del CP Joves, volem fer constar la nostra preocupació pel recent increment d’incidents violents.

Últimament en el CP Joves s’estan patint, de forma massa repetida, situacions d’alteració regimental, desobediència greus, faltes de respecte, agressions a funcionaris, insults. En resum, una situació de malestar i violència que feia molts anys que no succeïa en el nostre centre. A tall de resum, volem posar algun exemple de les situacions amb què s’han d’enfrontar els funcionaris cada dia, per si la Direcció d’aquest Centre no és conscient, tot i els informes disciplinaris escrits al respecte:

• Insults vexatoris a funcionàries.
  • Empentes i faltes de respecte.
  • Amenaces amb objectes tallants.
  • Agressions físiques i trencament de camises.
  • Objectes llançats per les finestres de les cel.les, amb la perillositat i desordre que representa.

Podríem estar exposant exemples fins a l’avorriment.

Com és possible que en la setmana del 4 a 10 de juny hi hagi hagut més d’una vintena d’altes al DERT? Com és possible que la resposta per part d’aquesta Direcció sigui carregar als funcionaris amb més tasques burocràtiques referents, per exemple, a la neteja? No volem dir que la neteja no sigui quelcom important, i tant que ho és, però no creuen que tal com està la situació no haurien d’estar estudiant el perquè de tot plegat i fent autocrítica del model que es pretén implantar en dos dies? Com pot ser que aquesta Direcció estigui més preocupada de si els vidres dels mòduls estan nets que dels propis funcionaris que pateixen constants agressions físiques i verbals? Hi ha alguna cosa que no funciona, i no cal ser un expert per adonar-se.

L’augment de tensió i la violència ambiental, no només genera desmotivació i desgast entre el personal, sinó que posa en dubte els resultats de les polítiques de rehabilitació basades en la participació i el respecte. Tots els funcionaris confiem i volem participar en la millora del nostre Centre, també en formem part, però si us plau no a qualsevol preu. Nosaltres no volem medalles, ni treballem per estadístiques; treballem per construir un Centre Penitenciari digne, en el que els interns es puguin rehabilitar i començar una nova forma de viure la vida molt més adaptada, però des de la responsabilització dels seus actes i partint des del respecte. Creiem en el tractament, però no en la infantilització de l’intern, prou promeses de barbacoes, prou promeses de videojocs, prou promeses d’aules polivalents, promeses que no porten enlloc, tal com s’està demostrant en aquests darrers dies.

Els sindicats no posem en dubte els objectius fixats per aquesta Direcció, però estem cansats del tracte que se’ns dóna, de la manca de consideració per part d’alguns membres d’aquesta Direcció, de les faltes de respecte, de la manca de confiança, de no poder treballar en condicions. Evidentment, no demanem que es modifiquin els objectius marcats per aquesta Direcció pel que fa al tractament dels interns, sinó que es reflexioni i s’aconsegueixin mitjançant una ordenada convivència i amb una plantilla motivada. Considerem que, o posem entre tots punt i final a aquesta situació observant realment la realitat del nostre Centre, analitzant la idiosincràsia dels interns, de les necessitats, adaptant el model de forma adient, i no simplement implementant l’existent amb calçador, o aquest vaixell se’n va a la deriva.

Per molt que pesi i per poc que agradi SENSE RESPECTE entre totes les parts implicades en aquest projecte MAI HI HAURÀ TRACTAMENT!

Així doncs, donada la delicada situació en què ens trobem, demanem una reunió monogràfica amb vostè, per tal de cercar alternatives i reconduir l’estat del Centre.

DESCARREGA EN PDF LA NOTA CONJUNTA DELS SINDICATS DEL CP JOVES – SENSE RESPECTE NO HI HA TRACTAMENT

US CONTINUAREM INFORMANT!!