CP LLEDONERS. ES DISPAREN LES AGRESSIONS A FUNCIONARIS

Les seccions sindicals UGT-CCOO al CP Lledoners volem informar novament d’unes noves agressions al nostre centre que han provocat la baixa laboral de 3 funcionaris que han participat en la reducció d’un intern extremadament perillós del DERT. Com no podia ser de cap altra manera esperem tornar a veure als companys recuperats aviat de les lesions rebudes.

Els fets han succeït aquest matí en el DERT després que l’intern fos entrevistat per un professional s’ha procedit ha traslladar-lo a la seva cel.la, però durant el trajecte ha increpat a un altre intern a qui no coneixia de res i que es trobava en el pati 3. Els funcionaris i el CUSI en observar que no deposava la seva actitud després d’ordenar-li en vàries ocasions han hagut d’utilitzar la força mínima indispensable per traslladar-lo a la seva cel.la. Però davant de la forta resistència que oposava l’intern l’han hagut d’immobilitzar en el terra del passadís i activar un CODI 2.

Només la professionalitat i la ràpida actuació, tant del funcionaris del DERT, com de tots el companys que han anat a ajudar a controlar la situació i els Caps de Serveis ha evitat mals majors.

Cal dir, que l’intern s’ha passat més de 10 min. verbalitzant amenaces de mort cap a funcionaris i el CUSI del departament, cosa que queda palès en les gravacions d’imatge i so de la cel.la 31 on se l’havia ficat per poder dur a terme contenció verbal amb seguretat.

Des de CCOO – UGT exigim que des de la direcció del centre s’enviïn les imatges amb so al jutjat juntament amb la documentació necessària perquè l’intern sigui imputat per un delicte d’amenaces de mort i odi.

Malauradament als anteriors fets, es sumen a un altre gravíssim incident ocorregut el passat dilluns dia 10 de maig en què 2 funcionaris també van ser agredits durant la reducció d’un intern, un dels quals continua de baixa laboral i al que li desitgem una ràpida recuperació. També volem fer notar que durant la revisió de la contenció mecànica d’aquest intern en el DERT, que cal recordar que amb la nova instrucció s’ha de lligar cap per amunt, un tercer funcionari va rebre una gran escopinada a la cara que va obligar-lo ha ser visitat a la Mutua pel risc d’ingesta dels fluïts que poden contenir diferents malalties greus.

També exigim en aquest cas la màxima rapidesa a la Direcció del Centre per fer les gestions necessàries, com per exemple, sol·licitar la corresponen analítica de sang a l’intern que ja ha estat traslladat a un altre centre, perquè la Mutua d’Accidents activi el protocol de tractament antiretroviral al funcionari afectat si es creu convenient.

Volem recalcar que els incidents descrits en els apartats anteriors s’han produït a partir de l’entrada en vigor el dia 1 de maig de 2021 de la nova Circular 2/2021, sobre el Protocol d’aplicació de mitjans de contenció en els centres penitenciaris de Catalunya, i, ens preguntem si per assolir l’objectiu de zero contencions mecàniques que s’ha proposat la Secretaria de Mesures Penals, Reinserció i Atenció a la Víctima (SMPRAV), ha d’anar en detriment de la salut física i mental dels seus treballadors.

Des de UGT – CCOO també volem recordar-li que reflexioni perquè l’actual gestió del DERT, amb un constant degoteig de Caps de Servei, CUSIs i funcionaris expedientats i/o amb informacions reservades ha provocat que la majoria de funcionaris assignats vulguin marxar i cap altre vulgui anar-hi per substituir-los si no és de forma obligatòria.

La Direcció del Centre té la clau per revertir el perillós camp de mines en què s’ha convertit el DERT, amb una plantilla amb la moral sota mínims i desanimada per tenir la sensació d’estar contínuament qüestionats, per aquest motiu li reclamem més recolzament al difícil treball que realitzen els funcionaris que hi estan assignats, així com directius clares i precises a tots els nivells per aplicar amb totes les garanties la nova circular en què sempre s’ha de ponderar la seguretat dels funcionaris sobre la resta.

Salut!!

Sant Joan de Vilatorrada, 15 de maig de 2021

DESCARREGA EN PDF LA NOTA CONJUNTA DE LES SECCIONS SINDICALS DE CCOO I D’UGT DEL C.P. LLEDONERS