LA COMISSIÓ DE RETRIBUCIONS APROVA EL PRP

LA COMISSIÓ DE RETRIBUCIONS I DESPESES DE PERSONAL HA APROVAT AVUI DIJOUS 13 DE MAIG LA PRÒRROGA DEL PRP PER A 2021!

Després de l’acord el 26 de març passat entre l’Administració i CCOO al costat dels altres sindicats representatius per a prorrogar el PRP, l’aprovació avui del mateix per part de la Comissió de retribucions ha estat el primer pas en el procés administratiu per a procedir a l’aprovació de la pròrroga i que culminarà amb la seva aprovació per part del Consell Executiu.

El departament de Justícia ha assegurat a CCOO que farà tot el possible, incloent-hi la convocatòria d’una reunió extraordinària de Mesa Sectorial amb l’aprovació el PRP com a únic punt del dia, i que està prevista per a dilluns que ve, a fi que el PRP del primer trimestre es pugui cobrar aquest mateix mes de maig, que és quan tocava cobrar-ho. Si no es pot, es pagarà el pròxim mes de juny.

Després de l’aprovació en Mesa Sectorial, el següent pas administratiu és l’aprovació per part de la Comissió Tècnica del Govern per a la seva inclusió en l’ordre del dia del Consell Executiu.

NO HA ESTAT FÀCIL!  El 21 del mes passat CCOO ja vam avisar que el PRP no havia estat inclòs en la Comissió de retribucions del mes d’abril i que encara que estava previst incloure-la en l’ordre del dia de la reunió d’avui, donada la situació política ja veuríem el que anava a passar.

CCOO des de fa dies, inclòs ahir mateix de manera molt intensa, ens vam posar en contacte amb el departament per a assegurar la inclusió del PRP com a punt de l’ordre del dia de la Comissió de Retribucions, ja que com hem dit, no era clara la seva inclusió.

Desafortunadament les postures d’Economia i Justícia d’una banda, i Funció Pública per una altra, eren diferents. El problema NO tenia una lògica administrativa o laboral sinó que era sobretot d’ordre polític, causat per les desavinences entre els socis de govern.

En aquestes condicions, exercir una pressió massa visible per part de CCOO podia tenir efectes indesitjats i fins i tot contraproduents, ja que la política segueix una lògica pròpia que a vegades limita amb l’irracional.

Dóna fe d’això que si bé el PRP per a 2021 està salvat, ja veurem quines són les intencions reals de l’Administració, ja que en la reunió extraordinària de Mesa Sectorial del dilluns, a més d’aprovar el PRP, es vol «iniciar les negociacions per tal de determinar les condicions d’integració d’aquest complement en el complement específic a partir de gener de 2022».

• CCOO hem defensat SEMPRE la inclusió del PRP en el complement específic.
  • CCOO portem la inclusió en l’específic en el nostre programa electoral.
  • CCOO l’hem sol·licitat en TOTES les reunions on s’ha tocat el tema.
  • CCOO l’hem defensat fins i tot davant altres sindicats que inexplicablement volien deixar de costat la seva reivindicació.

No obstant això CCOO NO LLANÇAREM LES CAMPANES AL VOL EN AQUEST TEMA, ja que en aquest cas sembla que l’Administració voldria imposar uns condicionants de negociació del PRP futur que podria posar en perill la futura existència d’aquest, sense que paral·lelament s’assegurés la seva absorció en el complement específic, la qual cosa CCOO no acceptarem mai.

Dilluns que ve, CCOO estarem en la Mesa Sectorial defensant la nostra proposta, i lluitarem contra qualsevol abús que pretenguin imposar.

Barcelona, 13 de maig de 2021

DESCARREGA EN PDF LA NOTA INFORMATIVA SOBRE LA APROVACIÓ DEL PRP PER LA COMISSIÓ DE RETRIBUCIONS