EL BOLSAZO! ARA TAMBÉ ALS FUNCIONARIS DE CARRERA!

Divendres passat 27 de setembre, l’Administració i els sindicats signants de la vergonyosa i inadmissible modificació de l’Acord de Borsa de 2006 (UGT, CSIF, CATAC i CSC), van escenificar una reunió per a ells sols.

Durant aquesta reunió, que és un autèntic BOLSAZO, els sindicats signants van agreujar la seva incomprensible rendició a la política de l’Administració entestada en una política de degradació continuada dels drets dels interins.

Per a vergonya seva i per a impedir que hi hagués testimonis dels seus tèrbols manejos, van excloure il·legalment a CCOO, l’ÚNIC sindicat que ens oposem a una modificació de Borsa claudicant que ha enfonsat els drets dels treballadors interins.

Però és que damunt les arbitrarietats i l’opacitat s’han estès també als funcionaris de carrera, amb la concurrència conscient i culpable dels altres sindicats que han actuat de manera inesperadament concertada a esquena de CCOO i de tota la plantilla de treballadors penitenciaris catalans.

Què han d’ocultar?

1. Les 19 places deixades pels companys que s’han traslladat a la resta de l’Estat estan sent grapejades i utilitzades amb tota llibertat per l’Administració. Al final no sabem quantes quedaran ni quins criteris s’han utilitzat per a assignar-les prèviament a qualsevol oferiment. I tot això s’està fent amb opacitat i amb la complicitat dels sindicats signants de la modificació.
  2. De la resta de places tampoc se sap res. Únicament que les 39 possibles poden reduir-se a 31. El 4 d’octubre es publicarà el llistat de llocs oferts en comissió de serveis als funcionaris de carrera, i les sol·licituds es podrien presentar fins al 10 d’octubre.
  3. UGT i CSIF venen com a cortina de fum per a ocultar les seves cessions, que han aconseguit una falsa transparència en la borsa. Per desgràcia CCOO considerem que és a l’inrevés. Ara tot és més opac que mai i l’Administració té carta blanca per a manejar la bossa a voluntat, que CCOO NO vam acceptar i vam voler impedir.
  4. L’Administració, amb la complicitat dels altres sindicats, ha grapejat les places a assignar als funcionaris de carrera a l’oferiment de comissions de serveis dels pròxims dies. Això trasllada les intolerables arbitrarietats aplicades als companys interins també als funcionaris de carrera.
  5. Sembla que hi haurà resultes del concurs de les comissions de servei, però com s’ha convertit en norma, no sabem com s’assignaran als funcionaris de carrera.
  6. UGT diu que vol que totes les places vacants que es produeixen al llarg del temps siguin oferides als interins. Però no hi ha expectativa de resolució d’un concurs de trasllats abans de 2022. CCOO hem pressionat per un concurs el més aviat possible però UGT i els altres sindicats s’han oposat. Per què? Què passarà amb els funcionaris de carrera que vulguin moure’s? Dos anys més d’immobilització?
  7. Respecte als interins, nou silenci còmplice. En la reunió, no es confirma res de res, ni sobre la continuïtat dels treballadors de reforç que estan prestant servei actualment sota “presumptes” pròrrogues mensuals, ni dels 92 cessat, absolutament necessaris per cobrir els grans forats de personal del sistema penitenciari català.
  8. Segueix sense haver-hi mecanismes fixos i coneguts per passar els companys de reforç a la borsa d’interins. L’administració continua gaudint de llibertat absoluta per fer-ho quan li vingui de gust. Els sindicats que han signat la modificació del  BOLSAZO han quedat reduïts a suplicar la bona voluntat de l’Administració en aquest tema i en tots els altres. Va ser el cas del sindicat majoritari que davant l’anunci de repetició d’eleccions a Girona, i ara que els treballadors ja han descobert la presa de pel, aquest divendres demanen irònicament que s’eviti la inestabilitat en les places que irresponsablement ells mateixos van fomentar en signar la modificació de juny de l’acord de bossa de 2006.
  9. No coneixem que passarà al futur amb les renúncies dels interins en vacants estructurals i si es respectarà el principi de voluntarietat en un futur o s’aplicarà la renúncia per força. TOTS els dubtes previs dels interins subsisteixen i no s’ha resolt cap ni un.
  10. La llibertat de l’Administració s’ha ampliat de tal manera que ara de facto sembla que cessa a l’interí que li plau segons criteris arcans i foscos, anul·lant de facto el d’antiguitat com a criteri únic. Els sindicats signants sembla que van suplicar el divendres que això no es fes, però per desgràcia ja és tard. Van signar això i moltes coses més que CCOO NO vàrem acceptar.

CCOO, com sindicat signant de l’acord de borsa del 2006 vigent, ja hem comunicat a l’Administració que prendrem les mesures oportunes administratives i/o jurídiques.

No es pot coartar el dret a la informació als representants dels treballadors! tot i que no agradi a la resta de sindicats claudicants i per això ens volen fora.

Barcelona a 30 de setembre de 2019

CCOO seguirem dient la veritat, agradi o no, i exigint la màxima transparència.

CCOO som l’únic sindicat que NO va signar la vergonyosa i claudicant modificació de l’acord de Borsa de 2006

CCOO som l’únic sindicat que defensa sense reserves i de manera compromesa els drets dels companys interins i de carrera.

DESCARREGA EN PDF LA NOTA INFORMATIVA SOBRE EL BOLSAZO DEL 27 DE SETEMBRE DE 2019