EL SECRETARI GENERAL DE CCOO-CATALUNYA DÓNA SUPORT ALS COMPANYS I COMPANYES DE PRESONS

Javier Pacheco visita el Centre Penitenciari de Lledoners

Javier Pacheco, Secretari General de CCOO Catalunya, ha visitat aquest divendres 9 de febrer el Centre Penitenciari Lledoners. El màxim responsable de CCOO Catalunya transmet el seu suport als treballadors penitenciaris en lluita.

La visita mostra la realitat de les presons catalanes que oculta el Departament de Justícia: plantilles infradotades insuficients per complir els protocols de seguretat mínims, serveis de vigilància sense cobrir, carències en infraestructures, retallades de drets laborals i econòmics, augment continuat i sostingut de les agressions d’intens a treballadors, reposició de treballadors gairebé nul·la, incompliment dels Acords penitenciaris, carència de formació i precarietat laboral amb un 80% d’interinatge en alguns col·lectius.

El col·lectiu penitenciari demana respecte i el reconeixement d’uns professionals que sostenen el dia a dia sense mitjans suficients només sostingut per l’esforç de les plantilles.

Les dures condicions de treball d’un col·lectiu desprestigiat i criticat segons els interessos polítics del partit de torn van ser traslladades per part dels treballadors, amb el compromís de defensa dels responsables sindicals assistents. La cúpula sindical al complet de CCOO s’implica amb una de les tasques laborals més dures dels treballadors públics catalans, ratificant el seu ferm compromís de denuncia i de defensa d’aquest sector.

Segons Oscar Besa, Secretari de la secció sindical del sindicat CCOO majoritari al C.P. Lledoners, aquesta visita es un reconeixement a les peticions dels treballadors/es penitenciaris i una mostra de suport a les reivindicacions de tot el col·lectiu.

En aquesta visita també han esta presents els responsables de la Agrupació de Personal Penitenciari de CCOO i la Federació de Serveis a la Ciutadania de CCOO al Vallès Occidental i la Catalunya Central.