ELS SINDICATS REPRESENTATIUS DEMANEM ENTREVISTA URGENT AMB LA NOVA CONSELLERA

Departament de Justícia
Generalitat de Catalunya

Honorable senyora,

Els sindicats de l’àmbit penitenciari CCOO, UGT, CSIF, CATAC i INTERSINDICAL li sol·licitem una reunió urgent per a tractar la greu situació en la qual ha quedat el col·lectiu penitenciari a conseqüència de les decisions preses dins del nostre àmbit i que han deixat un llegat d’enuig, preocupació i desànim entre tots els treballadors i treballadores.

Les polítiques de cortines de fum continues, el bloqueig sistemàtic de negociacions, l’envelliment descontrolat de la plantilla i la inestabilitat laboral dels interins, amb taxes d’interinitat excepcionals, però especialment la criminalització de la tasca dels professionals penitenciaris, han sigut les tòniques no resoltes i fins i tot alimentades per l’anterior administració del departament i de la secretaria de mesures penals, que van provocar que al mes de novembre de l’any passat, CCOO, UGT, CSIF i CATAC demanéssim la dimissió de l’actual secretari de mesures penals.

L’aplicació des de l’1 de maig d’aquest any de la Circular 2/2021, que introdueix un nou protocol d’aplicació de mesures de contenció, pèssimament pensat, mal redactat, molt conflictiu, amb enormes llacunes i al mateix temps excés de regulació, i que tot ell emana una profunda desconfiança cap a l’experiència dels treballadors i treballadors penitenciaris catalans, ha creat una situació d’enorme desànim i alhora de profund enuig en la plantilla que amenaça d’explotar de manera incontenible i ja mateix en forma de mobilitzacions si no s’encara d’una manera ràpida i efectiva.

Per desgràcia la Circular 2/2021 és l’últim problema, i potser un dels més greus, però no és de cap manera l’únic. L’envelliment desbocat d’una plantilla destinada a tractar amb interns nascuts una generació posterior, i a enfrontar situacions de violència, incendis i tota mena d’emergències, requereix un acord per a la jubilació anticipada i la 2a activitat. Comptem ja amb un excel·lent informe tècnic realitzat per un grup de treball amb totes les dades precises, i que es va impulsar des de l’administració i els agents socials. Donar-li finalització mitjançant un acord, desbloquejant la situació de paràlisi que va causar la falta de govern, es fa més urgent i necessari que mai.

Però també cal que l’administració resolgui de manera immediata i urgent els problemes que ara mateix amenacen de malbaratar el sistema penitenciari català, i cal que ho faci negociant de manera oberta i decidida amb els representants de les
treballadores i treballadors penitenciaris catalans:

• Concursos de trasllats anuals en totes les àrees i concursos de comandaments
• Integració del PRP al complement específic.
• Resposta efectiva al gravíssim problema de les agressions
• Nou acord de borsa d’interior i de travesses per tractament
• Un nou acord de condicions de treball.
• Instar i promoure des del Govern i el Parlament de Catalunya el reconeixement com agent d’autoritat.
• Ofertes públiques periòdiques i per tots els col·lectius que permetin la consolidació dels llocs de treball pel personal interí.
• Execució del pla d’equipaments i dels nous centres penitenciaris de la Zona Franca
• Pla de carrera horitzontal i de promoció professional.

És per tot això, i especialment per tractar els temes més greus i urgents que CCOO, UGT, CSIF, CATAC i INTERSINDICAL sol·licitem una reunió urgent amb vostè, la nostra consellera, i amb el secretari general del departament.

Barcelona, 31 de maig de 2021

DESCARREGA EN PDF LA PETICIÓ CONJUNTA REGISTRADA DE TOTS ELS SINDICATS REPRESENTATIUS DEMANANT UNA ENTREVISTA URGENT AMB LA NOVA CONSELLERA