ELS TREBALLADORS I TREBALLADORES PENITENCIÀRIES DEMANEM EL CESSAMENT DELS RESPONSABLES DE LA SECRETARIA DE MESURES PENALS

Honorable Ester Capella i Farré
Consellera de Justícia
C/ Foc 57, 08038 – Barcelona

Honorable Senyora,

Els sindicats representatius amb presència a les meses de negociació, UGTPRESONS, CCOO, CSIF-PRESONS i CATAC, portem denunciant des de fa mesos que l’actitud dels representants de la Secretaria de Mesures Penals, Reinserció i Atenció a la Víctima vulnera l’article 34.7 del l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic, perquè incompleixen l’obligació de negociar sota el principi de
“bona fe negociadora” que aquesta Llei bàsica indica.

Aquesta manca de bona fe negocial es fa evident quan els representants de l’administració penitenciària es dediquen constantment a dificultar el debat, a mantenir decisions inexplicables amb arguments més que qüestionables, a negar contínuament la realitat pel que fa a la manca de personal, a interpretar els acords unilateralment sense sotmetre-ho a un debat previ amb els legals representants
dels treballadors o a vetar sistemàticament l’inici de les negociacions d’un Nou Acord Penitenciari.

Aquest tarannà gairebé despòtic s’ha vist aguditzat al llarg d’aquest període de crisi sanitària. Però si la gestió de la primera onada va ser més que criticable, la de la segona, en la que ens trobem encara immersos, podria qualificar-se d’imprudent, ja que, malgrat totes les recomanacions de les autoritats sanitàries i del propi Govern de la Generalitat, no s’ha implementat cap mesura destacable
per protegir els treballadors i treballadores penitenciàries.

Els sindicats sotasignats considerem que el tracte que els dirigents penitenciaris dispensen als professionals penitenciaris és miserable i la imprudència amb la que han actuat al llarg d’aquesta crisi sanitària és de tal gravetat que han quedat desacreditats i incapacitats per continuar gestionant un àmbit tant específic com el nostre, del que els professionals penitenciaris n’estem orgullosos, però del què
tots aquests responsables n’estan completament desconnectats.

És per aquest motiu que UGTPRESONS, CCOO, CSIF-PRESONS i CATAC vam decidir impulsar una recollida de signatures entre la plantilla per demanar el cessament fulminant del Secretari de Mesures Penals, Amand Calderó, del Subdirector General de Programes de Rehabilitació i Sanitat, Carles Soler, de la Subdirectora General de Centres i Gestió Penitenciària, Paula Montero, i de la Subdirectora de RRHH i Econòmics, Rosa Pérez.

Li adjuntem en aquest escrit les 1.003 signatures recollides, que representen un miler de professionals que s’han significat obertament per expressar la desconfiança que tenen amb els actuals responsables penitenciaris i per exigir el seu cessament.

Considerem doncs que vostè, com a màxima responsable del Departament de Justícia, s’hauria de sentir obligada a reaccionar davant el posicionament contundent de més del 25% de la plantilla de professionals penitenciaris que li exigeixen un canvi de rumb a la Secretaria de Mesures Penals, Reinserció i Atenció a la Víctima, i demanen recuperar la confiança en uns responsables penitenciari que, hores d’ara, no tenen.

Per tant, amb aquest escrit, els sindicats representatius UGTPRESONS, CCOO, CSIF-PRESONS i CATAC li sol·licitem que cessi al Secretari de Mesures Penals, Amand Calderó, del Subdirector General de Programes de Rehabilitació i Sanitat, Carles Soler, de la Subdirectora General de Centres i Gestió Penitenciària, Paula Montero, i de la Subdirectora de RRHH i Econòmics, Rosa Pérez.

Barcelona, 24 de novembre de 2020

ESCRIT CONJUNT A LA CONSELLERA AMB LA PETICIÓ DE CESSAMENT DELS RESPONSABLES DE LA SECRETARIA DE MESURES PENALS