ESTIMADA GENERALITAT

Et voldríem comentar una cosa.

Arran de la campanya QUÈ HI HA AL DARRERA D’UNA TRUCADA AL 112?, hem pogut conèixer la importantíssima  tasca que fan els diversos cossos de seguretat de Catalunya, però alhora, ens ha generat un dubte.

Va ser a rel del Reial Decret 3482/1983 del 28 de desembre, (igual per la data, s’han pensat que era broma) de la pàgina 4521 a la 4535, es troba recollit el traspàs dels serveis en matèria d’administració Penitenciaria per part de l’estat a la Generalitat de Catalunya.

Si miren be els pressupostos, podran observar, que, hi ha una part, que es dedica a la Secretaria de Mesures Penals, Reinserció i Atenció a la Víctima, que es el departament concret al que pertany el nostre cos.

Doncs bé. Ja sabem tots que la nostra tasca no es gens agraïda, i que moltes vegades, es millor escombrar-la a sota de la catifa, per tal de no sigui visible per la resta de la societat,  però, podria ser que nosaltres fóssim també un cos de seguretat?

Es a dir, evidentment, que el 112 no ens donarà a nosaltres cap avís, però, quan s’avisa de que s’està cometent un delicte, finalment, cap a on va el delinqüent?, qui l’ha de custodiar, i protegir?, Qui fa les intervencions de substàncies estupefaents a l’interior de les presons? quant es provoca un incendi a l’interior de la presó, qui l’apaga i rescata a l’intern que l’ha provocat, tot i que aquest acostuma a agredir als seus rescatadors?

No sabem si s’han oblidat de nosaltres, o que es lo que ha passat, però recordin, també formem part de la GENERALITAT DE CATALUNYA, tant per lo bo, com pel dolent.

Pensin que, evidentment, ni pilotem helicòpters, ni naveguem vaixells, ni conduïm cotxes, apart d’això, assumim totes les tasques que realitzen amb gran diligència els altres cossos, però a l’interior de les presons. Que son aquells llocs foscos i oblidats, que ningú vol veure.

Si us plau, recordin que també existim.

Lleida 13 de Novembre del 2023

DESCARREGA EN PDF LA NOTA INFORMATIVA DE LA SECCIÓ SINDICAL DE CCOO DEL C.P. PONENT