EXPERIMENTS SENSE SEGURETAT AL C.P. BRIANS 2

Continuen els experiments i no amb gasosa sinó amb la seguretat dels interns i amb la seguretat dels treballadors penitenciaris.

Aquesta vegada li ha tocat a Brians 2 per mitjà d’un taller formatiu del CIRE en el MR14 on es distribueixen a tota mena d’interns, sense importar l’historial, de manera massiva ganivets i altres instruments metàl·lics d’extrema perillositat.

En el seu moment es va parlar de mesures de seguretat i control extremes, incloent-hi en aquest cas concret arc de seguretat a l’entrada i la sortida o dotar un funcionari de reforç al mr14, a més de recompte de material i altres mesures de control de manera similar a com es fa en el taller del clima del MR6 i el taller de lampisteria del MR5. El compromís ferm de la direcció del centre es de NO iniciar la part practica del  taller si no es complien les normes de seguretat indicades.

El preocupant per a tot el sistema penitenciari català, és que la fallida de seguretat en l’activitat del CIRE en el MR14 significa que comencem a viure les conseqüències de l’escapçament i purga brutal de tota la cúpula de la subdirecció general de centres realitzada fa unes setmanes. Tota la direcció, formada per gent que havia treballat als patis i com a comandaments intermedis abans d’accedir a llocs de direcció en els centres i la Direcció general, és a dir amb experiència directa en interior, ha estat escombrada per complet i sense més explicacions i ha estat substituïda per comandaments amb àmplia experiència en tractament però que desconeixen per complet el que és un pati perquè mai l’han trepitjat.

Això del MR14 és la primera conseqüència de la postergació de tot el que és interior, començant per un concepte bàsic i imprescindible com és el compromís amb la seguretat, però CCOO ens temem que no serà l’única.

La primacia del tractament sobre qualsevol consideració seriosa de seguretat ja porta tenint conseqüències molt greus. Les agressions als treballadors penitenciaris han pujat de manera abismal en els tres últims anys.

En els nou primers mesos de l’any 2019 han crescut un 29%. En 2018 ja van pujar un altre 29% i en 2017 un 40% respecte a les de 2016. La trituració de tot el que representa interior i la substitució per gent que coneix més el sànscrit que un pati no augura gens bo.

El sistema penitenciari català es basa en uns equilibris on el tractament i la seguretat es conjuguen de manera precisa per a poder dur a terme de manera eficaç l’objectiu del sistema que no és un altre que la reeducació i resocialització de les persones internes.

L’aplicació d’una política d’absolut desequilibri on el tractament aixafa de manera immisericorde qualsevol consideració de seguretat l’acabarem pagant els treballadors i els interns.

Barcelona a 13 de novembre de 2019

DESCARREGA EN PDF LA NOTA INFORMATIVA SOBRE ELS EXPERIMENTS SENSE SEGURETAT AL C.P. BRIANS 2