INCENDI AL DERT DEL C.P. PUIG DE LES BASSES

BRAVO PELS NOSTRES COMPANYS I COMPANYES DEL C.P. PUIG DE LES BASSES!

Ahir diumenge 27 de juny de 2021 es van produir dos incendis en dues cel·les del DERT del C.P. Puig dels Basses provocats de manera concertada pels mateixos interns que les habitaven. En una de les cel·les, l’intern es va resistir violentament a ser rescatat i fins i tot va intentar llevar la careta de l’aparell de respiració que portava posat un dels funcionaris. En l’altra cel·la no va haver-hi resistència perquè els interns ja estaven inconscients per efecte del fum. En tots dos casos s’havien posat a la porta barricades en forma de matalassos incendiats per a dificultar l’acció de rescat dels treballadors/as penitenciaris.

L’ACTUACIÓ NOMÉS POT QUALIFICAR-SE D’ABSOLUTAMENT BRILLANT!

A pesar que una clau de pas de l’aigua es va trencar, els equips d’escapament es van esgotar abans d’acabar amb les operacions de rescat dels interns i la resistència violenta i criminal d’un d’ells, els companys i companyes van actuar amb decisió, valentia i completa professionalitat. En tot just uns pocs minuts van detectar i van comprovar el foc, es van equipar, i van intervenir de manera decisiva malgrat dels obstacles posats pels interns i fins i tot de la resistència irracional d’un d’ells.

A conseqüència de l’acte irresponsable de provocar un incendi en les seves pròpies cel·les, un dels interns malauradament va morir, però els altres dos van poder ser salvats, al cost de quatre treballadors/es penitenciàries que van rebre assistència o van haver d’anar a l’hospital per inhalació de fums i/o contusions.

Cal recordar que els interns dels DERT dels centres penitenciaris catalans pertanyen a l’escàs 4% del total d’interns de Catalunya que passen pel 1r Grau o l’Article 10, constituint-se en una minoria reduïda, però extremadament problemàtica i sempre perillosa, alguna cosa que no sols sembla ignorar l’opinió pública, sinó fins i tot la nostra pròpia Secretaria de Mesures Penals, tal com demostra el despropòsit que és la circular 2/2021 recentment aprovada.

Per desgràcia aquesta categoria d’interns, escassa, violenta i de risc demostrat, és utilitzada en benefici propi per alguns individus associats a grups de pressió, que els manipulen presentant-los com a suposats herois antisistema, per a una cosa tan trista i miserable com és avançar les seves agendes de promoció personal. Ahir mateix no van faltar els coneguts comentaris nauseabunds que posaven en dubte l’acció dels companys i companyes intentant tirar una ombra sobre les seves accions, i en definitiva sobretot el col·lectiu de treballadors i treballadores penitenciàries. CCOO no donarem més publicitat a aquesta gent perquè no se la mereixen i és el que busquen. Ja vam denunciar en el seu moment (vam ser l’únic sindicat que ho va fer per via penal), i denunciarem les vegades que faci falta.

Sí que cal recordar novament:

• Va fallar algun material i sobretot van faltar equips de respiració, ja que els equips d’escapament es van esgotar i els ERA van ser insuficients. No estava previst fer front a diversos incendis simultanis en un mòdul com és un DERT, el conjunt del qual alberga a la minoria d’interns més violenta i problemàtica de tot el sistema penitenciari català.
  • Els treballadors penitenciaris som bombers d’empresa, sense distinció d’edat. Amb una plantilla d’interior que supera els 50anys en un 50% i amb més d’un 25% amb 55 anys es fa més necessària que mai la jubilació anticipada.

Novament felicitar els companys i companyes que amb la seva capacitat demostrada i la seva excel·lent actuació d’ahir i de cada dia reforcen una vegada més l’orgull i la satisfacció pel treball ben fet de tots els treballadors i treballadores penitenciàries!

Barcelona, 28 de juny de 2021

DESCARREGA EN PDF LA NOTA INFORMATIVA SOBRE L’INCENDI AL DERT DEL C.P. PUIG DE LES BASSES