NOU DIRECTOR GENERAL D’AFERS PENITENCIARIS

Durant la reunió que CCOO i la resta de sindicats representatius vam mantenir amb la consellera de Justícia el 18 de juny se’ns va informar que al més aviat possible es crearia una Direcció General d’Afers Penitenciaris, la qual va ser aprovada el dimarts 22 de juny. Ahir 29 de juny es va aprovar en consell executiu de govern el nomenament de nou director general, César Galván, que és mosso d’esquadra de professió i sembla especialitzar-se en mediació i relacions amb la comunitat.

Segons el parer de CCOO, els punts essencials en referència a aquest nomenament són:

• La nova Direcció General retira el control directe del sistema penitenciari català a Amand Calderó, que ara haurà de tractar amb el nou director generalen comptes de fer i desfer al seu antull i sense cap intermediari com fins ara lliurement feia.
  • El nou director generalno sembla un nomenament d’Amand Calderó sinó de la consellera, que és una diferència qualitativa important.
  • La pertinença del director generalal col·lectiu penitenciari, que comptem amb personal més que qualificat per a cobrir aquest lloc i cent més, és desitjable, però no és especialment rellevant. Per exemple Amand ha sortit del nostre col·lectiu i no obstant això hem patit 5 anys de polítiques absolutament nefastes per a tots els treballadors i treballadores penitenciàries.
  • Els llocs rellevants de la nova Direcció General d’Afers Penitenciaris que SÍ que han de ser ocupats de manera ineludible per tècnics sorgits del col·lectiu són:
    • Subdirecció General de Programes de Rehabilitació i Sanitat. Actualment ocupada per Gemma Torres, que efectivament prové del col·lectiu de tractament i compta amb àmplia experiència penitenciària en aquest àmbit.
    • Subdirecció General de Centres i Gestió Penitenciària. És la subdirecció general pròpia d’interior, i que lògicament sempre ha estat ocupada per personal sorgit d’interior. Per desgràcia ara està ocupada per Paula Montero, procedent de tractament i artífex del desastre que és la Circular 2/2021, el cessament de la qual CCOO hem demanat des de juliol de l’any passat, i que en la reunió del 18 de juny vam tornar a reclamar al costat de la del secretari de mesures penals, a la nova consellera i al seu secretari general.

CCOO creiem que la conselleria sap que té un problema, sembla decidida a enfrontar-lo i aquest moviment forma part de la seva política per a intentar resoldre’l. No obstant això CCOO som plenament conscients que aquesta política de la conselleria no serà necessàriament la que el col·lectiu penitenciari necessitem i que passa necessàriament pel cessament immediat del secretari de mesures penals, el projecte de les quals ja està més que esgotat, i de la subdirectora general de centres, artífex del nyap que és la Circular 2/2021.

CCOO considerem que donada la inexperiència en matèria penitenciària del nou director general, deurà inevitablement envoltar-se, i per tant nomenar per a la nova Direcció General i per als equips directius dels centres, personal amb ampli coneixement en el mitjà penitenciari. Especialment treballadors i treballadores amb experiència real en l’àmbit d’interior, que és el pilar per la qual s’esfondra tot l’embull muntat per Amand Calderó, fundat en l’anihilació i eliminació a tots els nivells del personal amb experiència en aquest àmbit.

El moviment es demostra caminant, i serà arran dels següents moviments, especialment els nomenaments que realitzi el nou director general, que CCOO, que hem sol·licitat una entrevista urgent amb ell, avaluarem la seva acció i també la de la consellera.

Barcelona, 30 de juny de 2021

DESCARREGA EN PDF LA NOTA INFORMATIVA DE CCOO SOBRE EL NOMENAMENT DEL NOU DIRECTOR GENERAL D’AFERS PENITENCIARIS