INCIDENTS GREUS SUSPENSIÓ COMUNICACIONS LLEDONERS

El divendres, 17 de juny al vespre la SMPRAV va ordenar un tall absolut, categòric i immediat de les comunicacions íntimes, familiars i de convivència; ordre que va generar inevitables problemes greus d’ordre aquest dissabte al centre quan es va comunicar als interns, especialment als mòduls 3 i 5 del CP Lledoners.

Des de CCOO volem felicitar a tots els companys que van treballar el cap de setmana al centre, que gràcies a la seva professionalitat van poder gestionar els greus incidents produïts al centre, especialment als mòduls 3 i 5, on els interns van provocar destrosses al mobiliari i crema de contenidors, i d’aquesta manera evitar un possible motí al centre.

Novament els treballadors de servei al CP Lledoners, que arrosseguem una mancança de personal des de l’inici de la pandèmia, vam haver de fer front amb la nostra enorme experiència, coneixements i bona praxis fer front a una altra ordre absurda, irreflexiva i voluntarista, de les quals, darrerament ja portem moltes i no sols durant aquest període de crisi en que ens te acostumats la secretaria.

Des de CCOO creiem que es pot aplicar als interns qualsevol canvi de normativa però que mai es pot fer de la nit al dia si no s’està disposat a fer front a problemes greus d’ordre, com literalment ha estat l’ordre de tallar comunicacions en un temps de crispació degut a l’actual situació de la nostra societat per la pandèmia i on per a molts interns aquestes comunicacions significaven el primer contacte amb la família després de molts mesos.

D’altra banda, des de CCOO exigim a la direcció del centre més fermesa en aquestes situacions, sabent que aquesta ordre de la SMPRAV generaria greus alteracions de l’ordre, com així va succeir dissabte al matí. A més a més, va haver una tardança en resposta al conflicte per part de la direcció, ja que encara que els responsables van ser portats al departament especial, alguns d’ells restar al seu mòdul fins diumenge a la tarda.

No es pot permetre ni tolerar els greus incidents produïts als mòduls 3 i 5, possiblement un dels incidents més greus des de l’obertura del centre.

Volem aprofitar aquestes línies per agrair, tot i la precarietat laboral que ens té instaurats la secretaria, la tasca que fan els treballadors i treballadores penitenciàries, que sempre  va molt més enllà de l’exigible.

Sant Joan de Vilatorrada a 21 de juliol de 2020

DESCAREGA EN PDF LA NOTA INFORMATIVA DE CCOO LLEDONERS