INTERESSOS PAGA 2012 PERSONAL FUNCIONARI. COMPTE AMB LA VENDA DE FUM

Les darreres setmanes corren per alguns centres de treball, especialment entre el Personal Penitenciari, informacions i campanya per a captar interessats/des en reclamar interessos per la paga extra 2012, a l’empara d’una sentència del TSJC.

CCOO us volem fer recordatori d’alguns aspectes i desemmascarar els tripijocs d’algun sindicat minoritari que està abusant de la bona fe de la gent.

• Primer de tot, la via jurídica no pot ser mai l’única ni la primera, cal conjugar-la amb la negociació col·lectiva i la mobilització. Pot semblar obvi fer aquesta afirmació, però tant CCOO com d’altres sindicats, no hem parat de portar el tema de les pagues a la Mesa General, als mitjans de comunicació, amb mobilitzacions de delegats i delegades, i a tribunals. Malauradament, aquests van considerar que el robatori de les pagues era legal.
  • CCOO vam guanyar, pel que refereix a personal laboral, tant la part meritada com les reclamacions dels interessos per “retràs en l’execució”, o sigui, tardar en abonar aquesta part meritada un cop la sentència ja era ferma.
  • Per altra banda, els funcionaris/es de l’Administració de Justícia, van guanyar la demanda de la paga ja que el Govern –per dir-ho d’una manera planera i molt resumida-, no havia seguit els tràmits legals preceptius per aquest personal. I fa poc, també, han guanyat el poder reclamar els interessos ja que poden demanar “l’extensió de sentència”. Però per a fer això, cal estar en “idèntica situació”, cosa que no és aplicable a la resta de personal amb relació funcionarial, de la Generalitat, sinó només el personal de l’Administració de Justícia. No confondre amb ser del Departament de Justícia o d’altres.

En resum, ni ens pertoca aplicar-nos un règim que no és el nostre, ni demanar una extensió de sentència, a més de la caducitat, etc.

Qui confiï en aquesta “campanyeta” es pot trobar pagant serveis jurídics, costes, havent-se d’afiliar a un sindicat que no és present a cap de les Meses de Negociació de Catalunya, i passant dades personals. En tot cas, tots som prou grandets per triar entre “que em diguin el que vull sentir” o el rigor i la lluita continuada i responsable.

DESCARREGA EN PDF LA NOTA INFORMATIVA DE CCOO DELS INTERESSOS DE LA PAGA DE 2012

US CONTINUAREM INFORMANT!!