JUSTIFICACIÓ D’ABSÈNCIES PER MOTIUS DE SALUT

A la nostra darrera nota informativa sobre la Mesa Sectorial del passat 21 de gener d’enguany denunciàvem que CCOO vam enviar a Funció Pública les propostes per tal de donar una solució en relació amb les absències per motius de salut ja que haver de sol·licitar la baixa des del primer dia no és una solució i exigíem arribar a un consens per tal de solucionar aquest problema.

L’Administració proposava 15 hores l’any no recuperables per justificar les absències per motius de salut que no requereixin Incapacitat Temporal i que es documentarien amb un informe o certificat mèdic, eliminant així la possibilitat de fer-ho mitjançant declaració responsable a excepció del personal amb malalties cròniques, processos oncològics i dones embarassades, que no tindrien aquesta limitació de 15 hores i no haurien de justificar les seves absències, permetent-los una declaració responsable. Òbviament, els sindicats de la Mesa no hi estem gens d’acord.

Fem memòria … Aquestes hores d’indisposició l’Administració les va derogar unilateralment, i des d’aquell moment, CCOO no hem parat de fer propostes. Propostes que, naturalment, mai poden anar per sota del que ja disposàvem anteriorment, ni per sota del que tenen els/les treballadors/es de l’Administració de l’Estat.

Un cop més, però, Funció Pública desisteix de la negociació i la possibilitat d’acord i actua unilateralment, amb la Instrucció 1/2019 que ha publicat avui, i que l’únic punt positiu és per les absències per motius de salut derivades de l’embaràs i de malalties cròniques o oncològiques que, un cop acreditada aquesta condició mitjançant informe mèdic, només farà falta presentar la declaració responsable i sens límit de 15 hores anuals, si no es passa de tres dies consecutius.

La resta de persones, només disposaran de 15 hores anuals i sempre i quan presentin document acreditatiu d’atenció mèdica! Per una simple indisposició puntual!

CCOO valorem negativament tant la mesura com la manera de fer-ho.

DESCARREGA LA NOTA INFORMATIVA EN PDF

DESCARREGA LA INSTRUCCIÓ 1/2019 DE JUSTIFICACIÓ D’ABSÈNCIES PER MOTIUS DE SALUT

DESCARREGA EN PDF LA NOTA INFORMATIVA DE FUNCIÓ PÚBLICA SOBRE LA INSTRUCCIÓ 1/2019 DE JUSTIFICACIÓ D’ABSÈNCIES PER MOTIUS DE SALUT