MESA GENERAL 18.09.2018. CCOO SIGNEM L’ACORD QUE POSSIBILITA L’INCREMENT RETRIBUTIU DE 2018 I COBRAR EL 100% EN TOTS ELS CASOS DE BAIXA PER IT AL PERSONAL DE LA GENERALITAT

L’Acord només recull aquests 2 punts per la manca de voluntat del Govern de la Generalitat de retornar d’una vegada als seus treballadors i treballadores les pagues extres del 2013 i 2014 i els altres drets que ens van ser arrabassats. Només s’han compromès a iniciar aquesta negociació a principi d’octubre, dins el marc de les negociacions per als Pressupostos de 2019.

CCOO mantenim l’exigència que ens retornin les pagues i la resta de drets, de recuperar el poder adquisitiu perdut i millorar-lo, però no hem volgut deixar passar la possibilitat d’incrementar ja les retribucions aquest any en un 1,95% ni la de cobrar el 100% del salari en tots els casos de baixa per IT.

CCOO volem recordar que l’increment del 2018 i la millora en cas d’IT han estat possibles per un acord que CCOO vam signar amb el Govern de l’Estat (conjuntament amb altres sindicats) i que es va traslladar als Pressupostos Generals de l’Estat de 2018. CCOO no volem perdre a Catalunya els beneficis d’aquest acord que hem liderat a nivell estatal.

Pagues extres pendents

CCOO considerem una vergonya que la Generalitat de Catalunya sigui l’única administració de l’Estat que manté segrestades 2 pagues extres als seus treballadors/ores.

Alhora, però, CCOO ens neguem a que la nostra sigui l’única administració de l’Estat que no paga als seus treballadors/ores els 100% del salari en cas de baixa per IT. Com a conseqüència d’aquest acord, 150.000 persones de manera directa i més de 50.000 de manera indirecta se’n podran beneficiar posteriorment (en 3 o 4 setmanes que requereixen els tràmits per la publicació d’un Decret Llei).

CCOO seguirem liderant la lluita per a recuperar tot allò que és de les treballadores i els treballadors de la Generalitat, per la via de la negociació i per la via de la mobilització, tal i com venint fent de sempre i també aquest matí, a la important concentració de delegats i delegades que hem dut a terme durant la reunió de la Mesa General. I a la reunió d’octubre, volem un compromís ferm i creïble del retorn de les pagues extres que ens deuen .

DESCARREGEU LA NOTA INFORMATIVA EN PDF