NOVA AGRESSIÓ AL C.P. LLEDONERS

El dilluns, 10 de juny a la tarda, hem tornat a repetir per desgràcia una nova agressió a dos companys del DERT quan realitzaven la reducció d’un intern a Ingressos, i aquest amenaçava d’autolesionar-se amb un objecte punxant per impedir el seu trasllat de centre.

CCOO exigim al Departament i a la direcció del centre que adopti mesures per tal d’evitar aquesta espiral d’increment constant d’agressions a treballadors i treballadores penitenciàries i que a Lledoners no es converteixin en habituals.

Un cop més, CCOO volem recordar la tendència a l’alça dels incidents de tots tipus a tots els centres així com l’augment d’agressions a treballadors i exigim al Departament voluntat política, voluntat que fins ara no ha tingut bloquejant el grup de treball d’agressions, no considerar-nos agent de l’autoritat perquè cap agressió quedi impune i sols agreujant la nostra precarietat laboral.

Les xifres evidencien un creixement continu, desorbitat i en fletxa dels incidents violents de manera que per exemple els incidents més greus, amb baixes mèdiques de companys, s’han duplicat en aquests tres anys. A la situació autènticament crítica dels centres penitenciaris de Brians 1 i Quatre camins, s’està unint la resta de centres catalans, de manera que durant l’últim trimestre Puig Dels Basses ha aconseguit ja el nivell d’agressions de Brians 1 i Quatre Camins.

CCOO no volem que Lledoners, fins ara amb un nivell d’agressions per sota de la resta de centres de dimensions similars, s’afegeixi a la dinàmica general de creixement sense fre de les agressions a tot el sistema.

CCOO exigim una revisió urgent del Protocol al Comitè de Seguretat i Salut, i sobretot creiem que cal una modificació de les polítiques de gestió respecte dels interns, a Lledoners i a altres centres.

És necessari que es posi fi aquesta política conscient de la secretaria que ens posa en perill a tots els treballadors i treballadores penitenciàries.

CCOO donem tot el nostre suport als companys agredits i esperem la seva ràpida recuperació.

Volem aprofitar aquestes línies per agrair, tot i la precarietat laboral que ens té instaurats el departament, la tasca que fan els treballadors i treballadores penitenciàries, que sempre  va molt més enllà de l’exigible.

EXIGIM SOLUCIONS i no podem permetre l’agressió com un fet habitual

DESCARREGA EN PDF LA NOTA INFORMATIVA SOBRE LES AGRESSIONS AL C.P. LLEDONERS