NOVA AGRESSIÓ AL C.P. PONENT

MENTRE UNS DEMANEN, ELS ALTRES DONEN

Quan només fa un dia que el nostre Director General, ens demanava temps per tal de ficar mitjans per pal·liar la lamentable situació que patim els funcionaris del nostre centre, un intern, aquest cop del Mr-3, ha agredit a un company que ha tingut que ser atès a la Mutua per les diverses contusions que li ha ocasionat.

Lamentablement, aquest incident, es un nou exemple de les mancances que venim reclamant de fa temps, ja que es tracta d’un intern jove, sense cap tipus d’arrelament ni al centre, ni a la província en si, amb expedients relacionats amb el mal us de les medicacions que es reparteixen, el qual, fa només uns dies, va verbalitzar que enviaria a algun funcionari a l’hospital, i posteriorment va amenaçar amb un pal d’escombra als funcionaris d’infermeria.

Doncs bé, la escalada lògica del incident es que si un dia s’amenaça amb enviar a l’hospital a algun funcionari si torna al Mòdul de l’incident i no es troba cap tipus de conseqüència regimental ni legal immediata, al dia següent, s’amenaça amb un pal als funcionaris d’infermeria (com no, a causa de la medicació) trobant novament cap tipus de resposta, doncs finalment, degut a la impunitat dels seus actes anteriors i la nul·la actuació de la direcció del centre, que l’ha enviat al Mr3 tot i la gravetat de les seves accions, ha protagonitzat un altre incident, on amenaçava amb calar foc a la cel·la, ha inundat el terra de la mateixa i part de la galeria on es trobava, i ha complert les seves amenaces prèvies, agredint als funcionaris que s’han personat junt amb el cap de serveis per tal de contenir la situació, els quals finalment han aconseguit traslladar a l’intern al DERT, no abans de rebre un d’ells un fort cop de genoll, entre d’altres empentes i contusions, degut a l’estat d’alteració de l’intern.

Sr. Galván, vostè ens ha demanat temps, però pot ser no el tenim, la situació s’agreuja cada minut que perdem. Ens trobem a les portes de les Festes, i es per tots conegut que durant aquesta època augmenta la conflictivitat sensiblement a l’interior de les presons. Ha d’actuar ràpid, no permeti que ens tornin a fer mal.

Esperem que els nostres companys es recuperin el més aviat possible, i els hi fem arribar el nostre suport.

Lleida, 20 de novembre de 2021.

DESCARREGA EN PDF LA NOTA SOBRE LA NOVA AGRESSIÓ AL C.P. PONENT