NOVA AGRESSIÓ AL C.P. PONENT

NOU COMPANY AGREDIT AMB GREUS LESIONS

Ahir, diumenge 31 d’octubre, es va tornat a produir una nova agressió al Mr-6 del C.P. Ponent. Un intern amb problemes psiquiàtrics i d’una enorme envergadura física, que es troba complint condemna per atemptat contra l’autoritat i que durant la seva trajectòria penitenciaria ha protagonitzat nombrosos incidents violents contra el personal del C.P. Ponent, va agredir a traïció i de forma extremadament violenta al Cap d’Unitat del departament on es trobava i que a causa del cop que va rebre ha tingut series dificultats per mantenir el coneixement, alhora que li ha provocat greus lesions, amb possibles fractures i contusions.

Des de CCOO, exigim tant  a la direcció del centre, com a la Secretaria de Mesures Penals, Reinserció i Atenció a la Víctima, que es prenguin les mesures legals pertinents, per tal que aquesta brutal agressió no quedi en la impunitat que han quedat tantes altres i tantes amenaces que pateix diàriament el col·lectiu de funcionaris de presons.

CCOO exigim al menys la mateixa celeritat, rigor i contundència que l’administració ens aplica a nosaltres, els seus treballadors

Si alguna cosa evidencia aquesta agressió salvatge, és la degradació general de la situació de seguretat no sols en el C.P. Ponent sinó també en tots i cadascun dels centres penitenciaris catalans.

Les solucions són urgents i no es poden demorar ja. L’administració s’ha d’arromangar d’una vegada i emprendre la tasca de prendre decisions.

En l’informe de CCOO sobre la situació de les agressions en el sistema penitenciari català publicat fa mes i mig ja vam destacar que l’espiral de les agressions no ha cessat de créixer des de 2016.

L’any 2021 està superant amb escreix els índexs de l’any 2020, que fins llavors va ser el pitjor de tota la llista amb pandèmia inclosa. Però el pitjor és que no només s’estan superant tots els nivells històrics quant a nombre d’agressions sinó que també quant a la seva gravetat.

QUÈ MÉS HA DE PASSAR PERQUÈ L’ADMINISTRACIÓ ACTUÏ?

Tot el sistema penitenciari català és el que està podrit i amenaçat de ensorrament per tots els seus costats.

Tal com CCOO ja vam posar en relleu en el nostre informe sobre la situació del sistema penitenciari català, que vam lliurar el juny passat en mà a la consellera i a tots els comandaments del departament, la situació només pot qualificar-se com a crítica.

• El C.P. Ponent no és l’únic però sí un dels centres més envellits de tot el sistema penitenciari català. Més del 85% del personal d’interior té o supera els 50 anys, i pràcticament la meitat té 55 anys o més. En els mòduls de vida ordinària, inclosos els habitats pels interns més violents i perillós, hi ha companys sexagenaris exercint la seva labor.

Res evidència de manera més descarnada la necessitat absoluta de la jubilació anticipada per al col·lectiu que la situació del C.P. Ponent però també els del C.P. Dones, el Pavelló Hospitalari de Terrassa o tots els centres oberts, on gairebé el 90% personal supera els 50 anys i la meitat tenen 55 anys o més.

AIXÍ NO ES POT SEGUIR. L’administració ha de convocar de manera immediata el grup de treball de jubilació anticipada i 2a activitat per a signar l’acord. La solució és clara i el treball previ s’ha fet: comptem amb un informe tècnic de gairebé 160 pàgines que no té cap altre col·lectiu.

• Segueix «en estudi» la modificació o derogació del protocol d’aplicació de mesures de contenció introduït per la Circular 2/2021. L’Administració no pot continuar perdent el temps. Ha de derogar la circular 2/2021 i restituir la normativa anterior, que funcionava perfectament i era completament garantista.

L’administració està dilapidant de manera accelerada el crèdit que se li va atorgar.

Amagar el cap sota l’ala i començar a adoptar una política de «Qui dia passa any empeny», de la qual tant va abusar l’anterior administració ja no és una opció.

Barcelona,01 de novembre de 2021

DESCARREGA LA NOTA INFORMATIVA SOBRE LA NOVA AGRESSIÓ A PONENT