NOVA DIRECTORA GENERAL DE SERVEIS PENITENCIARIS

AVUI S’HA PUBLICAT EN EL DOGC EL NOMENAMENT DE PAULA MONTERO BRASERO COM A NOVA DIRECTORA GENERAL DE SERVEIS PENITENCIARIS

Recordem que la nova directora general va ser anteriorment subdirectora general de centres amb Amand Calderó l’anterior secretari de Mesures Penals, dimitit el juliol de 2021.

La Circular 2/2021 va ser obra seva i durant l’acompliment del seu càrrec i el d’Amand Calderó les agressions al personal penitenciari es van disparar.

Les peticions de cessament van ser contínues, culminant el 24 novembre de 2020 quan CCOO, 1a Força Sindical de Catalunya, UGT, CSIF i CATAC vam presentar a la consellera més de 1000 signatures de treballadors i treballadores penitenciàries demanant el cessament del secretari de mesures penals i la subdirectora general de centres entre altres càrrecs. Tant Amand Calderó com Paula Montero van acabar dimitint al juliol de l’any passat.

Dona fe del tarannà moderat, dialogant i pragmàtic de la nova directora general les següents paraules recollides durant una vídeo reunió o jornada amb personal dels equips directius dels centres penitenciaris catalans al maig o juny de 2021.

«L’àmbit penitenciari està avançant per aquí. QUI NO VULGUI COL·LABORAR HO TINDRÀ MAGRE. Ho tindrà magre perquè a poc a poc, això és el nostre model […] i com això d’altres coses, QUE S’ESTAN IMPLEMENTANT I QUE S’IMPLEMENTARAN MÉS. Aquestes són les nostres línies de joc, les nostres regles de joc i LES NOSTRES LÍNIES VERMELLES. I qui no vulgui col·laborar que es plantegi que faig jo aquí en aquesta organització, perquè no pararem. AIXÒ SI QUE US HO ASSEGURO, NO PARAREM. Això porta molts anys i cada vegada s’impulsarà més [..] Per tant continuarem endavant[…] malgrat  totes les crítiques que es posin sobre la taula, malgrat totes les crítiques absurdes […] NO PARAREM. AIXÒ ÉS EL NOSTRE MODEL […] Si algú no li acaba de quadrar tot això, que s’ho faci pensar perquè POT SER AQUESTA NO ÉS LA SEVA ORGANITZACIÓ I HA DE MARXAR A UNA ALTRA.

Quina ha estat la primera mesura del nou equip?

Que els companys interins de la JU030 convocats a l’acte d’assignació de places provisionals de demà, 27 d’octubre i del pròxim dijous, 3 de novembre, han d’acudir a l’acte gastant els seus dies d’assumptes propis, o de vacances si els toca treballar, en comptes de disposar del temps indispensable per deure inexcusable com CCOO hem defensat en els contactes amb l’administració realitzats al llarg d’aquesta setmana.

Els problemes més importants als quals la nova consellera i l’equip de la Secretaria de Mesures Penals que ha nomenat han de fer front són evidents:

• Impulsar la Jubilació anticipada. L’anterior consellera va signar l’acord, i el govern el va aprovar, publicant-se en el DOGC fa uns mesos. És responsabilitat de l’actual consellera i del govern emprendre i portar a bon port la negociació amb el govern central.
  • Frenar i disminuir les agressions sofertes pel personal penitenciari.
  • Augment de personal, que passa també per un redimensionament a l’alça de la plantilla.
  • Unificació de la borsa d’interins i de totes les subborsesi llistes d’interins en una única borsa amb nova regulació i ordenada pel criteri d’antiguitat.
  • Resolució de tots els processos en curs, periodicitat i realització de concursos de trasllats que respectin els drets de tots.
  • Finalització de les interpretacions restrictives de totes les normativa i acords del personal penitenciari.

CCOO, que ja hem sol·licitat reunió al nou equip, esperem de tot cor que el nou secretari de mesures penals i la nova subdirectora general de centres hagin après del seu anterior pas per la secretaria i mostrin un tarannà diferent del que van mostrar en la seva anterior etapa.

Quan després de la caiguda de Napoleó, es va produir a França la restauració de la monarquia absoluta que havia estat eliminada per la Revolució Francesa, es deia de la noblesa francesa recentment retornada al país que «ni ha après res, ni ha oblidat res».

Convé que els nous gestors recordin que la monarquia absoluta francesa restaurada va caure de manera definitiva i per sempre a causa de dues insurreccions revolucionàries, que finalment van instal·lar la II República Francesa.

DESCARREGA EN PDF LA NOTA INFOMATIVA SOBRE EL NOMENAMENT DE NOVA DIRECTORA GENERAL DE SERVEIS PENITENCIARIS