PRÒRROGA PRP 2020 – DARRERES NOTÍCIES

PRÒRROGA PRP 2020

Ahir, dilluns 6 d’abril, els sindicats CCOO, CSIF, CATAC i CSC vam traslladar a l’Administració la nostra acceptació de la pròrroga del PRP proposta per l’Administració i vam realitzar gestions al matí i a la tarda perquè s’assegurés el cobrament del PRP en cas de permís per deure inexcusable i de les baixes i confinaments per COVID19.

Avui l’Administració ens ha contestat:

Vistos el diferents escrits que ens heu fet arribar sobre el vostre posicionament respecte a la pròrroga del PRP […] un cop analitzades les peticions col·laterals que ens heu fet arribar amb l’acceptació de la pròrroga, […] sí que creiem oportú establir els criteris de no descompte del PRP en aquelles casuístiques derivades de la situació de l’Estat d’Alarma i de la gestió sanitària del COVID.

En aquest sentit no aplicaríem descomptes en els següents supòsits:

• Baixes d’ IT per positiu diagnosticat de COVID o per presentar simptomatologia, atès que es consideren accident laboral.
  • Confinament domiciliari, sempre que aquest s’hagi produït per indicacions del servei de prevenció de riscos laborals o per indicacions dels Serveis Sanitaris, inclòs l’efectuat a través del 061. Sempre caldrà l’oportuna acreditació.
  • Deure inexcusable, sempre i quan s’hagi acreditat documentalment la situació que ho justifiqui.

Finalment, també fer constar que l’Acord de pròrroga es signaria amb la voluntat del Departament de continuar les negociacions una vegada es normalitzi la situació laboral.

Si no varia la situació a pitjor, tenint en compte que una majoria sindical hem acceptat que es realitzi la tramitació, s’espera que l’Acord de Govern que aprovi la pròrroga es prengui al juny, per la qual cosa es cobraria el PRP del primer trimestre al juliol i el del segon trimestre a l’agost, reprenent així la cadència de cobrament normal.

CCOO, CSIF, CATAC i CSC som molt conscients que en el tema del PRP:

1. La situació creada per la crisi del COVID-19 actualment és terrible i el futur social, econòmic, administratiu i de govern que es pot albirar només pot qualificar-se com a atzarós i ple de nuvolots.
  2. En una situació com l’actual seria irresponsable jugar al doble o res amb les retribucions dels treballadors penitenciaris, i també molt perillós jugar amb els temps necessàriament llargs d’una negociació que podria acabar sent avortada per una possible situació de crisi econòmica profunda.
  3. És imperiosa la necessitat de mostrar unitat sindical i adoptar una postura conjunta. Per desgràcia i malgrat tots els esforços que hem fet la resta de sindicats per a convèncer-la, la UGT ha decidit no unir-se a la resta i ha adoptat una postura aïllada que els altres sindicats li demanem que reconsideri.

CCOO, CSIF, CATAC i CSC creiem que en aquest tema i en aquesta situació és necessari mostrar la major de les responsabilitats i prendre les decisions amb els peus ben asseguts en el sòl.

Aquest PRP no ens agrada i estem irrevocablement decidits a negociar un complement nou que millori l’actual i reculli les reivindicacions dels treballadors penitenciaris, però no creiem que ara sigui ni el moment més favorable, ni el més adequat per a cap negociació.

Barcelona a 07 d’abril de 2020

DESCARREGA EN PDF L’ESCRIT UNITARI AMB INFORMACIÓ SOBRE LA PRÒRROGA DEL PRP PER L’ANY 2020