QUI SERÀ EL PRÒXIM? CONCENTRACIÓ CONTRA LES AGRESSIONS AL PARLAMENT DE CATALUNYA, 20 DE JULIOL DE 2022 A LES 10:00

ELS TREBALLADORS I TREBALLADORES PENITENCIÀRIES CATALANES DIEM PROU!

Un altre company atacat feroçment amb una part de la pell del coll arrancada d’una mossegada. La setmana passada va ser un altre company amb perill de perdre un ull.

La ràbia i el sofriment dels treballadors penitenciaris per les agressions contínues s’acumulen fins a explotar. Les presons s’han convertit en un infern, en una guerra insuportable on s’acumulen les baixes sempre en el mateix bàndol: el dels treballadors i treballadores penitenciàries catalanes.

Ja fa anys que aguantem una gravíssima manca de seguretat als nostres centres penitenciaris. Anys suportant insults i agressions cada cop més indiscriminades, cada cop més greus, amb una contínua pèrdua d’autoritat i de respecte, amb una crònica manca de personal, persecucions regimentals amb expedients disciplinaris absurds a treballadors amb trajectòries professionals impecables, i finalment una fiscalització constant de les nostres actuacions nascuda d’una injustificada i perpètua desconfiança en el nostre col·lectiu.

El Departament de Justícia i la Secretaria de Mesures Penals en lloc de facilitar-nos la difícil tasca que desenvolupem, donant-nos les eines i els mitjans per desenvolupar-la amb garanties i la protecció les nostres actuacions com a treballadors públics, des de fa anys no dona cap solució a les problemàtiques que patim i que s’agreugen fins a límits intolerables amb el temps.

Què espera l’administració? Al fet que finalment un company o companya ens deixi per sempre? Qui serà el pròxim?

Tots els sindicats del mitjà penitenciari sense cap excepció ens hem unit en la lluita en defensa dels drets més essencials i de la integritat física i emocional de tots i totes.

És responsabilitat de la consellera de Justícia posar solució. Ha de fer-ho ja mateix, sense cap dilació, abans que la situació acabi per complet fora de control i sobretot abans que una cosa irreparable acabi ocorrent

Per això els treballadors i treballadores penitenciaries també apel·lem als nostres legítims representants perquè entre tots impulsin i facilitin la presa de mesures que permetin canalitzar una situació en matèria d’agressions ja descontrolades.

És hora que tothom senti el nostre crit i la nostra demanda, que vegin que diem prou tots junts.

Aquesta lluita és de tots i a tots ens concerneix, perquè tots podem ser la pròxima víctima.

Tots i totes al Parlament de Catalunya el 20 de juliol de 2022 a les 10:00 h!

Barcelona, 18 de juliol de 2022