REFLEXIONS DESPRÉS D’UNA CONCENTRACIÓ

CCOO vam acudir ahir 15 de juny a la concentració convocada en la plaça de Sant Jaume en protesta contra l’espiral imparable d’agressions, i que se suma a la que es va realitzar dimarts passat 7 de juny.

CCOO NO ENTENEM DE PICABARALLES, DE DIVISIONS I DE VETOS, i creiem que els treballadors i treballadores penitenciàries som un únic col·lectiu que sofrim junts i que hem de lluitar junts. Per això CCOO vam acudir a la concentració d’ahir, a pesar que el sindicat representatiu convocant no va parlar en cap moment amb nosaltres, com, en canvi, CCOO si vam fer amb ells perquè convoquessin amb la resta de sindicats representatius la concentració del dia 7.

Ahir va haver-hi temps per a reivindicar, per a mostrar la nostra indignació, per a demanar solucions a l’administració, però també per a reflexionar.

Durant l’acte un portaveu va acusar l’administració de dividir a la plantilla, una divisió que no se li escapa a ningú que portaria a la desmobilització i la inacció. No obstant això, el fet que l’administració sigui la principal beneficiada d’una possible divisió, no implica necessàriament que sigui la culpable.

L’administració senzillament NO té ni el poder ni la capacitat de trencar-nos si els treballadors i treballadores penitenciàries no volem.

Només podem trencar-nos nosaltres, i si ho féssim, els responsables seríem tot el col·lectiu penitenciari, del primer a l’últim, ja sigui per acció, ja sigui per omissió.

No se’ns oculta a tots que des de fa uns anys, un POPULISME cada vegada més deslligat i desvergonyit ha permeat i envaït tota la societat. El món penitenciari, que som un reflex exacte de la mateixa societat a la qual pertanyem, no hem estat una excepció. La mentida, la calúmnia, l’engany i l’enfrontament estan a l’ordre del dia per tot arreu, també en el mitjà penitenciari, provocant una radicalització, que pot portar a la divisió i finalment a l’enfrontament.

CCOO fa anys que vam decidir que no seguiríem aquesta via

Els nostres escrits reflecteixen el que som. Són honestos, veraços i informatius, sense guardar ni ocultar res, fins al punt que delegats d’altres sindicats els distribueixen com una forma d’informar-se de manera fiable, clara i precisa, la qual cosa ens omple d’orgull i satisfacció.

Aquesta és la via que l’Agrupació de Personal Penitenciari de CCOO hem seguit des de fa anys, seguim i seguírem costi el que costi.

A CCOO se’ns ha atacat en el passat, se’ns ataca ara i sens dubte se’ns atacarà en el futur, i s’ha fet de totes les maneres possibles, incloent-hi les més brutes.

El volum de memes, calúmnies, mentides i desinformacions de les quals CCOO som objecte de manera diària és desolador. Hem de confessar que a vegades és difícilment suportable, però si alguna cosa ens fa aguantar i tirar cap endavant, és recordar que MOLTÍSSIMS COMPANYS I COMPANYES CONFIEN EN NOSALTRES, que necessiten una representació honesta i que els digui la veritat, una representació que intenti treballar per ells, en comptes de dedicar-se únicament a cridar i a desqualificar.

Barcelona, 16 de juny de 2022

DESCARREGA EN PDF LAS REFLEXIONS DE CCOO