REUNIÓ AMB DIRECCIÓ CP BRIANS 2 30/03/2022

Aquest dimecres 30 de març ens hem reunit CCOO y la resta de seccions sindicals del C.P. Brians 2 amb la direcció del centre representada pel director, subdirector d’interior, gerent, secretari tècnic jurídic, subdirector de tractament i la cap de RR.HH.

SITUACIÓ COVID

Se’ns informa de la tornada gradual a la “normalitat”, seguint indicacions del Comitè de Crisis. Es procedirà a l’obertura progressiva de l’escola, el restabliment de les comunicacions (1 de maig) i l’eliminació de la pujada voluntària als voltants de final de setmana santa.

Des de CCOO manifestem que l’Organització Mundial de la Salut encara no està a favor de la “gripalització” de la covid-19, que la pandèmia encara està entre nosaltres i que, encara, s’han de mantenir mesures de protecció. En aquest sentit, recordem a l’Administració que, com a empresaris nostres que són, tenen el deure de vetllar per la nostra salut i els demanem que es mantingui al centre un estoc de material de protecció de la màxima qualitat per si és necessari en un futur.

INSTRUCCIÓ 1/2022

Davant l’entrada en vigor d’aquesta instrucció, i la reforma d’una de les cel·les del DS com a “cel·la encoixinada”, CCOO demanem que no s’utilitzi dita cel·la fins que no es disposi d’un protocol d’actuació en l’utilització de la mateixa i s’hagi donat tota l’informació i formació pertinent als funcionaris d’aquesta unitat.

CCOO exposem que sense protocol els funcionaris no tenen garantia jurídica plena en les seves actuacions.

FORMACIÓ

Davant l’intenció de la D.G. de potenciar la formació de tots els treballadors/res com a objectiu estratègic a assolir mitjançant la realització de les GAP fora de l’horari laboral, des de CCOO transmetem a la Direcció que la formació s’ha de realitzar en horari laboral, que no es pot obligar cap treballador a assumir els costos d’una formació obligada per part de l’empresari, i recordem que la compensació per realitzar-la fora de l’horari laboral està recollida en un Acord de Funció Pública (1,5 per prolongació de jornada i 1,75 en dia de descans) i no en unes indicacions de l’ARIP (1,5 en tots els  casos).

RECURSOS HUMANS

Dels 38 reforços i substitucions de Brians 2 es renoven 37. Per més informació veure nota de CCOO de 31 de març (feu clic) sobre renovació d’interins a tots els centres de la SMPRAV.

Des de CCOO mantenim que la dotació del centre està molt per sota de l’estipulada en la RLT i demanem a la direcció que no es limitin a demanar el personal just per cobrir el llibre de serveis de manera precària, sinó que demanin la totalitat de la plantilla que figura en la RLT de Brians 2. Amb l’actual dotació no es podran cobrir de manera adequada els serveis en el moment que tots els funcionaris/ries iniciïn les seves vacances o gaudeixen dels seus dies.

Davant la petició sindical de sobrecàrrega de treball, la direcció indica que dotarà d’un tercer funcionari al 1r Accés i un sisè a Salut Mental, a expenses de l’elaboració del llibre de serveis.

Des de CCOO tornem a insistir en la falta de personal al centre, ja que “no es pot despullar a un sant per vestir a un altre”.

CONCURS DE COMANDAMENTS

Ja s’ha publicat la resolució del concurs de comandaments. En aquests moments, i fins que no acabi el període de recursos, la Direcció no sap encara en quina situació quedarà el centre, ja que s’hauran de cobrir de manera provisional les places del personal que marxi.

Davant la falta de CUSIs al centre, CCOO ha demanat que es cobreixin totes les places existents i que s’ampliïn el seu número per tal que totes les unitats disposis de cap de matí, de tarda i de cap de setmana.

CCOO preguntem a la Direcció si ho han tingut en compte l’estudi de redimensionament de plantilles que està fent la D.G. i el Gerent informa que no han participat en aquest estudi.

DAE/UMS

La direcció ens informa que s’està estudiant la possibilitat d’acumular tots els 100.2 que generi el centre en el DAE, davant la transformació de la UMS de Brians 1 en mòdul per Dones. Els tercers graus aniran directament a les seccions obertes. Es crearia un espai per fer de gabinet al DAE i, així, evitar el pas per Ingressos en les entrades i sortides de l’unitat.

Sant Esteve Sesrovires, 1 d’abril de 2022

DESCARREGA EN PDF LA NOTA INFORMATIVA DE LA REUNIÓ AMB LA DIRECCIÓ DEL C.P. BRIANS 2