CCOO ENS REUNIM AMB ELS GRUPS POLÍTICS DEL PARLAMENT

CCOO, 1a FORÇA SINDICAL DE CATALUNYA, NO ENS OBLIDEM DEL TEMA DE LA JUBILACIÓ ANTICIPADA NI DE LA RESTA DE REIVINDICACIONS DEL COL·LECTIU PENITENCIARI

És evident que la situació actual, amb negociacions polítiques a diverses bandes, fa més que necessari intervenir amb els grups polítics perquè els temes més importants dels treballadors i treballadores penitenciàries catalanes no s’oblidin i siguin presents en la discussió política.

Per això CCOO des de fa anys hem anat desenvolupant una campanya continuada amb els grups polítics tant del Parlament com del Congrés dels Diputats per a defensar la jubilació anticipada del col·lectiu penitenciari així com la resta de temes més apressants.

El dijous passat, 14 de setembre, CCOO ens hem reunit novament amb els grups parlamentaris d’ERC i del PSC per a aconseguir que la jubilació anticipada i la resta de temes crucials (increment de plantilla, agressions, jubilació anticipada de tractament, aerosols, etc.) siguin tinguts en compte en les seves negociacions.

Recordem que:

Ara la pilota està a Madrid, en les negociacions de la Generalitat amb l’administració central

EL TREBALL ESTÀ FET A CATALUNYA, PERÒ DE CAP MANERA HA ACABAT I PER AIXÒ CCOO CONTINUEM TREBALLANT!

En el marc d’una sèrie àmplia d’accions, CCOO també vam ser el sindicat que va aconseguir en exclusiva que al març TOTS ELS GRUPS POLÍTICS DEL PARLAMENT SECUNDESSIN SENSE EXCEPCIÓ UNA RESOLUCIÓ PARLAMENTÀRIA D’EN COMÚ PODEM A FAVOR DE LA NOSTRA JUBILACIÓ ANTICIPADA (feu clic).

Aquesta resolució va ser instada i obtinguda per CCOO, i ÉS UNA ARMA POLÍTICA IMPORTANT A FAVOR DE LA CONSECUCIÓ DE LA JUBILACIÓ ANTICIPADA, ja que evidencia una postura unitària de tots els grups parlamentaris amb representació en el Parlament de Catalunya.

TOTS ELS GRUPS PARLAMENTARIS ES VAN COMPROMETRE DE MANERA PÚBLICA DURANT LA TRAMITACIÓ DE LA RESOLUCIÓ A DEFENSAR-LA NO SOLS A CATALUNYA SINÓ TAMBÉ A MADRID.

Des de llavors s’han seguit dues vies en matèria de jubilació anticipada:

• La via ordinària d’acord amb el decret 1698/2011, ja iniciada i que acaba en un Reial decret. Aquesta via independentment de la situació política de cada moment, inclosa l’actual, segueix sempre el seu curs encara que lògicament s’endarrereixi o avanci el procés segons la situació.
  • L’extraordinària, a través d’una esmena d’ERC en la Llei de Mesures d’Eficiència Processal. En ser dissoltes les Corts, totes les lleis en tràmit han decaigut i caldrà esperar a l’inici efectiu de la nova legislatura per a veure si es recuperaran aquestes lleis o es proposen unes altres on introduir l’esmena.

CCOO li hem lliurat al grup parlamentari del PSC i al d’ERC el dossier de CCOO sobre la situació actual del sistema penitenciari català (feu clic per a descarregar-ho), que recopila les reivindicacions a favor del col·lectiu penitenciari.

CCOO hem incidit especialment en una sèrie de temes:

• La jubilació anticipada del personal penitenciari, i la necessitat d’incloure el personal de tractament. Cal continuar amb la via ordinària i recuperar l’extraordinària quan la situació política ho permeti.
  • L’increment de plantilla i l’obertura de la borsa aconseguida amb l’acord d’agressions de març de 2023.
  • El compliment progressiu de la resta de l’acord contra les agressions de 2023.
  • La consideració com a agents d’autoritat
  • La introducció efectiva dels aerosols d’acció adequada.
  • La situació de les dones en el sistema penitenciari català.
  • Els problemes del nou vestuari
  • Concreció del model de Medi Obert

NI ÉS LA PRIMERA VEGADA, NI SERÀ L’ÚLTIMA.

CCOO CONTINUAREM TREBALLANT A TOTS ELS NIVELLS I EN TOTS ELS LLOCS EN DEFENSA DELS INTERESSOS DELS TREBALLADORS I TREBALLADORES PENITENCIÀRIES CATALANES.

Barcelona, 18 de setembre de 2023

DESCARREGA EN PDF LA NOTA INFORMATIVA DE LES REUNIONS DE CCOO AMB ELS GRUPS POLÍTICS DEL PSC I ERC