REUNIÓ AMB L’ADMINISTRACIÓ PER L’INCREMENT ABUSIU DE PREUS

EL DIA 5 DE GENER CCOO, 1A FORÇA SINDICAL DE CATALUNYA VAM SER EL PRIMER SINDICAT QUE VA DENUNCIAR  PUBLICAMENT L’INCREMENT ABUSIU DE PREUS Y VAM DEMANAR REUNIÓ URGENT DE TOTS ELS SINDICATS AMB L’ADMINISTRACIÓ.

Ahir, dimarts 16 de gener de 2024, CCOO i la resta de sindicats representatius ens hem reunit amb l’administració i del CIRE per tractar l’inacceptable increment del 30% dels preus de les cafeteries del personal penitenciari.

Durant la reunió CCOO ens hem posicionat absolutament en contra de l’increment abusiu dels preus del servei de cafeteria i hem demanat que es torni als preus anteriors i tractar futurs increments, que  no han de ser lineals, i que en cap cas haurien de ser superiors a l’IPC o a l’increment salarial anual dels treballadors i treballadores  (el 2% per 2024), el que sigui inferior.

Els responsables del CIRE inicien la seva intervenció exposant que d’ençà que van començar els serveis de cafeteries als centres penitenciaris al C.P. Joves el 2014 no han aplicat pujades de preus, que manifesten que han patit l’increment dels preus base dels productes de més d’un 40%. Exposen que l’anterior període de contractació finalitzava el passat 30 de novembre i que els serveis de cafeteria dels centres penitenciaris són deficitaris.

CCOO hem recordat que la licitació d’aquest servei és conjunta amb els serveis d’alimentació dels centres penitenciaris i que CIRE no paga les dependències de les  quals fa ús, la llum o l’aigua.

Recordem que l’objecte de CIRE no és obtenir cap lucre. És facilitar la reinserció sociolaboral de les persones internes en centres penitenciaris i educatius de Catalunya, mitjançant la creació, l’aplicació i el desenvolupament de programes formatius, la creació de llocs de treball adaptats a les seves necessitats i l’execució d’aquelles actuacions encaminades a aconseguir-ne la reinserció.

CCOO hem recordat que el servei que es presta és de pèssima qualitat, les condicions i la qualitat ha anat baixant, els horaris són inadequats i cada vegada més deficients.

CCOO hem recordat també que, fins i tot per un major estalvi, ja van decidir vulnerar la seguretat i privacitat dels treballadors, ja que són interns/es els que presten aquests serveis, i que el seu increment salarial en cap cas ha sigut del 30%.

CCOO hem insistit també que en quasi totes les presons el personal no pot abandonar els centres de treball per menjar fora.

CIRE ha ofert abaixar els nous preus del menú diari i del 1/2 menús en 60 cèntims a les persones que no vulguin begudes carbòniques i escullin l’aigua osmotitzada, però pel qui vulgui la beguda es mantindria el nou preu.

Aquesta proposta significaria que reduirien la pujada del 30% al 16%, però només en aquest cas. La resta de preus consolidarien la pujada salvatge del 30%. A més han fet la proposta en termes de xantatge: o ho acceptàvem durant la reunió, o no hi hauria cap reducció de preu.

Ni CCOO, ni cap sindicat hem acceptat el xantatge del CIRE, que s’ha demostrat que era un bluf, ja que ahir el CIRE ha aplicat unilateralment la reducció de 60 cèntims.

La posició de tots els sindicats és bàsicament la mateixa: cap acceptem la pujada salvatge i irracional del 30% i creiem que s’ha de tornar als preus de 2023 amb un increment limitat a l’augment salarial dels treballadors (2% en 2024) o l’IPC, el que sigui inferior.

CCOO NO DONEM EL TEMA PER MORT I CREIEM QUE EN AQUEST MOMENT, AMB L’INICI LA SETMANA QUE VE DE LES NEGOCIACIONS D’UN NOU ACORD, ÉS MÉS NECESSARI QUE MAI QUE ELS SINDICATS MOSTREM UN FRONT COMÚ, ENVIANT UN FORT MISSATGE A L’ADMINISTRACIÓ.

Barcelona, 17 de gener de 2024

DESCARREGA EN PF LA NOTA INFORMATIVA SOBRE LA REUNIÓ DE L’INCREMENT ABUSIU DE PREUS DEL CIRE