REUNIÓ COVID 10/03/2021

Ahir dimecres 10 de març de 2021 hi ha hagut una reunió amb l’Administració sobre la situació COVID als centres penitenciaris catalans.

Durant la reunió CCOO ens hem comprovat amb estupor que la nostra SMPRAV DESCONEIXIA l’existència del document «Estratègia de vacunació enfront de COVID-19 a Espanya», que és el document marc del procés de vacunació acordat per a tota Espanya en el Consejo Interterritorial de Salud, on Catalunya participa al costat de la resta de territoris.

En aquest document es defineixen els diferents grups de vacunació i l’ordenament d’aquests en grups successius de vacunació diferenciats per a les vacunes de Pfizer i Moderna i la d’AstraZeneca. L’última versió del document és la quarta, datada el 26 de febrer de 2021, s’actualitza permanentment i és el que també segueix Salut a Catalunya.

El més trist és que HEM HAGUT DE SER CCOO ELS QUI FACILITÉSSIM EL DOCUMENT DE VACUNACIÓ A LA SMPRAV

La nostra Secretaria és la que gestiona el procés de vacunació a les presons catalanes, i no obstant això sembla que desconeixia l’existència del document o Salut no s’ho havia passat, la qual cosa diu molt de la coordinació entre ambdues.

L’Administració a preguntes de CCOO sobre la situació del procés de vacunació ens ha informat que a hores d’ara s’ha vacunat amb AstraZeneca al 80% del personal menor de 56 anys.

CCOO hem denunciat per insuficients i exigit la revisió de les mesures adoptades per la Secretaria de Mesures Penals, responsabilitzant-los pel darrer brot detectat al C.P. Quatre Camins i la seva extensió a diversos mòduls i departaments.

Després de més d’una setmana estenent-se el brot de COVID, la Secretaria ha obviat algunes de les mesures més bàsiques designades per salut, tot i que l’Administració va valorar positivament algunes de les propostes que CCOO els vam traslladar (feu clic).

Tot i que l’Administració si va suspendre algunes activitats, no ho va fer per complet, i el que és més greu, tampoc van reduir a l’estrictament indispensable la presència de personal d’oficines i de tractament negant-se a establir torns, incrementant de manera exponencial el contacte i la mobilitat del personal al màxim, contravenint les instruccions i ordres de Salut i posant en risc la salut del personal de tot el centre.

L’Administració indica que va prendre les decisions que va considerar i algunes de les propostes realitzades fent entrega de mascaretes FFP2, EPP i solucions de gel hidroalcohòlic. A més d’aïllar i confinar alguns mòduls, també van comprometre’s a millorar el circuit d’informació al personal, però continuen justificant-se amb l’excusa de què el virus era la variant anglesa.

CCOO hem insistit i continuarem defensant el fet que van equivocar-se no tractant el centre com una unitat única i aïllada, reduint al màxim el contacte entre interns i entre el personal, aplicant el màxim nivell de mesures de protecció preventives, cosa que podria haver frenat els contagis en aquest i en possibles futurs casos.

Insistim que és imprescindible que retirin amb caràcter urgent les mascaretes no homologades entregades i se substitueixin per mascaretes FFP2, en TOTS els centres.

La SMPRAV ha d’entregar el material corresponent i retirar el material entregat no homologat, com les mascaretes fetes amb draps del CIRE, que ens consta que encara s’estan fent servir.

Barcelona a 11 de març de 2021

DESCARREGA EN PDF LA NOTA INFORMATIVA SOBRE LA REUNIÓ COVID DEL 10/03/2021