REUNIÓ DE LA COMISSIÓ DE DESPLEGAMENT I SEGUIMENT DE L’ACORD 05/06/2024

 

COMISSIÓ DE DESPLEGAMENT I SEGUIMENT DE L’ACORD DE CONDICIONS DE TREBALL I MESURES DE SEGURETAT DEL PERSONAL PENITENCIARI PER AL PERÍODE 2024-2027

 

Ahir vam mantenir la segona reunió d’aquesta comissió, tractant els següents temes.

Nou model organitzatiu

Els responsables de la SMPRAV, d’acord a les propostes presentades per la part social, ens plantegen una proposta d’implementació del nou model organitzatiu. Aquesta aniria vinculada, en primer lloc, a la resolució del concurs de trasllats. Aquest concurs és preceptiu i necessari, ja que molts professionals ocupen llocs provisionals i era un compromís oferir l’oportunitat de consolidar aquests llocs per garantir la igualtat d’oportunitats per escollir. La part social, hem insistit en el fet que s’ha de tenir en compte que el darrer concurs de trasllats va ser en 2015. Tothom ha de tenir dret a participar i poder escollir lloc definitiu prèviament.

D’aquesta manera es farien tots els moviments dels llocs base en un sol procés amb tots els treballadors amb la seva plaça definitiva resolta. El procés, tenint en compte la previsió de la convocatòria del concurs de trasllats, es podria fer a principis de 2025.

L’administració, per tal de fer una implementació progressiva del nou model organitzatiu, planteja fer-ho en dues fases per gestionar millor l’afectació al servei, pel volum de moviments que es produiran. Aquestes dues fases diferenciades serien:

  1. CUSV: L’elecció s’ha realitzat dintre del mes que fixa l’acord, amb el pronunciament de la pràctica totalitat de les persones que ocupen llocs definitius. Falta incloure les ampliacions de plantilla, fixar els aplicatius i quadrar-ho tot. Es preveu respectar el període de les vacances d’estiu i aplicar el canvi durant la tardor.
  2. GSV: L’Administració manifesta que les sol·licituds fetes dels GAMV i GAMP per acollir-se al nou model els servirà per tenir orientacions sobre la voluntat d’una part de la plantilla. Per respectar el dret de participació de tothom podrà manifestar la voluntat d’adherir-se o no al nou model dins del mes posterior a la finalització del concurs de trasllats i llavors s’aplicarà el canvi.

Ofertes públiques i concursos de mèrits

Per altra banda, s’han presentat i comentat els quadres descriptius dels processos d’accés al cos de diplomatura, grup de serveis penitenciaris, àmbit funcional d’execució penal (grup A, subgrup A2) i del procés de selecció especial de promoció interna per a l’ingrés al cos tècnic d’especialistes (grup C, subgrup C1) de la Generalitat de Catalunya, grup de serveis penitenciaris, derivat de la Llei 8/2023, del 12 de maig, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat, de foment de la promoció interna i d’agilitació de la cobertura de llocs de treball amb funcionaris de carrera, que preveiem que es facin públics durant aquest mes de juny.

 

Previsió de convocatòria de processos selectius i de provisió definitiva del Departament de Justícia, Drets i Memòria Ofertes 2021, 2022, 2023 i 2024

 

 

La representació social exigim l’obertura immediata de borses de treball de tractament de l’àmbit penitenciari. Ens presentaran una proposta de l’administració en dues setmanes.

L’administració també comenta que els concursos presentaven qüestions que calia coordinar amb Funció Pública. Entre d’altres T-System havia de quadrar el nostre sector, incorporar els formularis pel personal penitenciar a l’aplicatiu, i finalment gestionar la prioritat del dret de retorn dels funcionaris desplaçats pel tancament dels centres antics.

Problemes nòmines

Demanem explicacions pels problemes en el cobrament de l’increment a les nòmines de maig, l’Administració respon que ja està solucionat i els afectats cobraran a finals d’aquest mes de juny.

Per altra banda, s’aclareix que el personal en situació d’ILT d’acord amb la normativa de Funció Pública no pot cobrar l’increment fins que tornin a estar en situació d’alta, i que no pot haver-hi pagaments retroactius pel període d’ILT.

Respecte al personal en segona activitat, aclareixen que l’increment retributiu, tal com indica la norma s’absorbeix un 50% dins del complement personal transitori, i no preveuen  incorporar al nou model organitzatiu a aquests treballadors/es.

Respecte de la qüestió plantejada pels sindicats sobre la compensació econòmica per treballar els torns dels dies festius d’especial significació detallats a l’Acord i la compensació econòmica per treballar els diumenges, responen que serà immediat una vegada l’aplicatiu corresponent estigui en funcionament, tot i que per qüestions de gestió encara no poden confirmar si el cobrament serà a mes vençut. El que sí que queda clar és que el pagament es farà amb efectes retroactius des de la signatura de l’acord.

Creació subgrup de seguretat

Respecte de la qüestió dels elements de seguretat que estaven previstos pel mes de maig, ens presenten els següents documents:

  • Esborrany de la normativa d’accés laboral.
  • Esborrany del manual organització.
  • Treball en binomi àmbit interior.
  • Situació polsadors.
  • Normativa d’ús i manteniment polsadors.
  • Revisió de l’estat dels equips d’intervenció.
  • Mesures majors de 55 anys (avançada del mes de juny).

Donat que la qüestió de la seguretat és molt tècnica, urgent i d’una importància cabdal, la part social i l’administració, acordem que es tractaran en una subcomissió tècnica específica pels temes de seguretat dins de la Comissió de desplegament i seguiment de l’Acord. La primera reunió d’aquesta subcomissió serà la setmana vinent i s’analitzaran els documents proposats de l’administració i les propostes de la part social.

 

Altres temes de l’Acord:

Hem recordat a l’administració que en el termini màxim de 3 mesos des de l’aprovació de l’acord de Govern ha de presentar a la Comissió de Desplegament i Seguiment de l’Acord una proposta per poder analitzar l’especificitat de l’organització del treball dels centres de medi obert, i per això hem reclamat la creació del grup específic de Medi Obert per tractar el tema.

La part social hem sol·licitat també que s’iniciïn amb urgència les auditories d’increment de plantilla del col·lectiu de rehabilitació, d’oficines i del nou model de medi obert incloses en l’acord.

Tanmateix, hem recordat la resta de temes transversals de provisió i promoció, jubilació anticipada, polítiques d’ocupació, creació de borses de treball, formació, etc. que s’inclouen en l’acord.

Finalment, hem demanat a l’Administració que comuniqui un altre cop a les oficines de recursos humans dels centres de treball les mesures d’aplicació directa i millores que es desprenen de l’Acord com són:

  • Alliberació dels canvis de serveis.
  • Gaudiment de la reducció de jornada per cura d’un fill menor de 14 anys i la seva compactació en jornades senceres amb lliure elecció de la franja de reducció (es podrà imputar a la franja de presència obligatòria) per part professionals assignats a les àrees de rehabilitació i administració.
  • Recuperació setmanal de les parts flexibles de la jornada per al personal d’administració i rehabilitació.
  • En l’horari acumulat, si el dia de lliurança coincideix amb un festiu, el saldo resultant s’incorporarà a la borsa d’A/P per al personal d’administració i rehabilitació.

L’administració s’ha compromès a fer-ho la pròxima setmana. 

Barcelona, 6 de juny 2024

 

 

DESCARREGA EN PDF L’ESCRIT CONJUNT DE LA REUNIÓ DE LA COMISSIÓ DE DESPLEGAMENT I SEGUIMENT DE L’ACORD – 05-06-2024

US CONTINUAREM INFORMANT!