SITUACIÓ ACTUAL DEL C.P. LLEDONERS

Aquest dilluns 18 de desembre de 2023, s’ha reunit el grup d’incidents on l’administració facilita les xifres d’incidents amb la participació presencial de CCOO, 1a Força Sindical de Catalunya, UGT i Intersindical. NI CSIF ni CATAC han participat presencialment. Per part de l’administració ha participat el responsable de l’Àrea de Règim Interior Penitenciari (ARIP)

Durant el transcurs, CCOO hem aprofitat per a incidir davant l’administració sobre la situació actual del C.P. Lledoners, que ha caigut en els últims mesos en una espiral d’agressions cada vegada més greus i perilloses, facilitant dades rellevants.

AQUESTA EXPLOSIÓ D’AGRESSIONS EN EL C.P. LLEDONERS NO ÉS CASUAL

NO és admissible que a inicis d’aquest mes de desembre, dels 31 interns RECVI (Risc Extrem de Conducta Violenta) que hi havia en tota Catalunya, autèntiques bombes humanes sempre a punt d’explotar, 10 els hagi hagut de sofrir el C.P. Lledoners (32,25% del total a Catalunya), amb 5 interns RECVI en règim tancat i els altres 5 interns RECVI en règim ordinari.

L’equip directiu del centre certament té la responsabilitat de com es gestiona els interns de demostrada perillositat dins del centre, però el que mai es pot fer és concentrar en un sol centre una quantitat inusualment alta d’interns de perillositat extrema, i això últim és responsabilitat única de la Secretaria de Mesures Penals, que és la que mou els interns entre els diferents centres.

CCOO li hem recordat a l’administració que la concentració de tants interns d’extrema perillositat en un centre que no està preparat ni especialitzat per a acollir interns d’aquesta tipologia, és la recepta segura perquè ocorri una desgràcia de la qual només ells seran responsables.

Barcelona, 19 de desembre de 2023

DESCARREGA LA NOTA SOBRE LA SITUACIÓ AL C.P. LLEDONERS