SITUACIÓ MAJORS DE 60 ANYS COM COL·LECTIU DE RISC

Avui, CCOO hem rebut la següent resposta de la Subdirecció General d’RR.HH respecte al reconeixement del permís per deure inexcusable pels majors de 60 anys, inclosos dins de col·lectius de risc.

Feta la consulta al Servei de Prevenció, la seva interpretació és que el factor de l’edat exclusivament no constitueix un factor de risc, sinó que aquest ha de ser coincident amb altres factors de vulnerabilitat o d’especial sensibilitat de les persones sol·licitants.

Les sol·licituds que es rebin a les oficines de personal dels centres seran tramitades al servei de personal de la subdirecció de  Recursos Humans  que les tramitarà al servei de Prevenció de Riscos Laborals , perquè es pugui fer aquesta valoració.

És clara l’extraordinària sensibilitat i el propòsit ocult però molt real de nostra SMPRV si tenim en compte que els «serveis sanitaris (Vigilància de la Salut) del Servei de Prevenció de Riscos Laborals», que són els que han de fer l’informe de valoració, el componen UNA SOLA DOCTORA per als 10.000 treballadors del departament de Justícia. Si únicament en els centres penitenciaris catalans ja hi ha més de 500 treballadors majors de 60 anys, per a quan es resolguin les peticions dels treballadors, ja serà Nadal de l’any que ve o ja estarem pel COVID-25 en comptes del COVID-19.

CCOO continuem defensant que tots els majors de 60 anys són, dins del nostre àmbit, grup de risc, i cal agilitzar les tramitacions de les sol·licituds que es produeixin.

Estem a l’espera que Funció Pública es pronunciï sobre la matèria, ja que ha de fer-ho de manera general per a tots els treballadors de la Generalitat.

Barcelona a 26 de març de 2020

#NOsensemascaretes