REPARTIMENT DE MASCARETES FFP2 PER SUPLIR LES QUIRÚRGIQUES i L’ADMINISTRACIÓ ACCEPTA FER LES PROVES ALS PENITENCIARIS PERÒ NO CONCRETA QUAN NI COM

LA SECRETARIA ACCEPTA LES PROPOSTES DE CCOO I APLICA EL PROTOCOL D’ESCASSETAT EN SITUACIÓ DE CRISI

El 22 dilluns de març CCOO vàrem sol·licitar per escrit a l’Administració 23 mesures urgents entre les quals estava el lliurament de màscares FFP2 caducades DESPRÉS DE PASSAR L’OPORTUNA REVISIÓ, tal com indicava el document «Mesures excepcionals davant l’escassetat de EPIs» publicades els ministeris de Sanidad i Trabajo, ja que a CCOO ens constava l’existència de diversos milers de màscares FFP2, que podrien arribar a ser unes 10.000, guardades en els centres i no usades a causa de la seva caducitat.

Les dues primeres mesures eren:

1. Que se’ns proveeixi de màscares de recanvi FFP2. Les FFP1 són d’un sol ús i no poden tenir un ús etern.
  2. Possibilitat d’utilització de màscares caducades de tipus FFP2 després de revisar-les, si no hi ha disponibles altres no caducades. Contemplat en el document «Medidas excepcionales ante la escasez de EPIs» dels Ministeris de Sanidad i Trabajo.

Finalment l’Administració ha fet cas a CCOO i està començant a lliurar en alguns centres aquestes màscares FFP2, que com a mínim supliran les quirúrgiques que s’han lliurat fins ara. CCOO ens felicitem pel pas donat, que no deixa de ser un mer pegat fins que arribin les màscares FFP2 no caducades i en condicions. L’Administració ens ha confirmat que canviarà les màscares pròximament, ja que està a l’espera de rebre-les.

Però si en l’anterior crisi sanitària es va fer apilament de milers de màscares FFP2 per simple precaució

PER QUÈ ELS NOSTRES ACTUALS GESTORS DE LA SMPRAV NO VAN FER APILAMENT DE CAP MÀSCARA QUAN PODIEN, NI TAN SOLS DE LES QUIRÚRGIQUES, QUE EREN LES MÉS SIMPLES I BARATES, COM EN CANVI QUE VAN FER ELS SEUS ANTECESSORS?

Tanmateix, el 22 de març CCOO vam sol·licitar al Secretari General, Amand Calderó, una altra qüestió absolutament primordial i d’extremada urgència: El compliment del criteri dels protocols del Ministeri de Sanitat de 15 de març de realització de proves al personal de serveis essencials.

En aquest, instàvem a què l’ICS realitzi de manera prioritària les proves de contagi als treballadors i treballadores penitenciàries, incloent-hi als que es troben ja en aïllament.

CCOO denunciem que són ja 833 treballadors en incapacitat temporal, que als treballadors que els han realitzat la prova, s’ha fet trucant com particulars al 061, i que en la majoria dels casos només s’ha determinat aïllament sense anàlisi pels companys exposats, incomplint els protocols actuals dictats per sanitat.

Després de dies de contínua pressió, l’Administració ha respost que està a l’espera del protocol de l’ICS i que confia a donar compliment a la nostra petició com més aviat millor.

Per CCOO i les autoritats sanitàries el temps de reacció i les mesures són primordials.

Esperem que l’ICS i el Departament es deixin de romanços i actuïn amb urgència i la necessària responsabilitat!

Barcelona a 26 de març de 2020

#NOsensemascaretes