TOT EL NOSTRE SUPORT AL PERSONAL DEL DERT DE LLEDONERS I ÚLTIMS INCIDENTS

Hem cregut que calia deixar passar un temps i obrir un període de reflexió. Però creiem que ha arribat l’hora que mostrem tot el nostre suport al personal del DERT de Lledoners i el de TOTS ELS CENTRES PENITENCIARIS DE CATALUNYA.

El passat dia 1 de maig patien un altre despropòsit per part de departament, entrant en vigor el «Protocol d’aplicació de mitjans de contenció en els centres penitenciaris de Catalunya», aprovat per la circular 2/2021.

Instrucció i protocol que van dirigits a maquillar estadístiques reduint l’aplicació de mitjans coercitius, escorcolls integrals, etc. I mostrant una nova realitat completament irreal del sistema penitenciari català. Ignora de manera voluntària l’experiència dels treballadors, que hem dut a terme «contenció verbal» des de sempre, però l’hem realitzat d’acord amb les nostres capacitats, i d’acord amb la nostra experiència d’anys, de diverses dècades en molts casos, producte d’un CONEIXEMENT DEL MITJÀ I DELS INTERNS DEL QUAL ABSOLUTAMENT MANQUEN ELS QUE HAN PARIT AQUEST PROTOCOL. Enfonsant-nos als treballadors en una inseguretat jurídica absoluta, sempre amenaçats per l’expedient fem el que fem.

Al final podríem resumir-ho en la nul·la confiança amb la nostra professionalitat

Aquest protocol:

• Menysprea la nostra experiència d’anys.
  • Ignora la nostra capacitat per a adaptar-nos a la situació, el mitjà i les persones.
  • Estableix criteris estàndard engiponats en un despatx per gent que no ha trepitjat un pati en la seva vida, criteris no definits de manera clara i indubtable.
  • Ens deixa als treballadors i treballadores d’interior en una situació d’indefensió absoluta, amb els nostres gestos, fins al més nimi i inconscient, jutjats de manera subjectiva i arbitràriasempre amenaçats per l’expedient

Aquest fet li sumem la visió i reinterpretació restrictiva per part de la direcció del centre del protocol i de la normativa, visió i reinterpretació que no feien les altres direccions dels centres i que van dur al passat dijous 6 de maig a succeir uns fets increïbles:  2 AP per baralla al mòdul, escorcoll superficial, un alta d’un intern en art. 75 escorcoll superficial, un retorn en conducció d’un intern en primer grau, en varis incidents greus als mòduls i al DERT de lledoners havent complert diversos primers graus, escorcoll superficial. Tot això validat per la direcció del centre, fets increïbles que van portar a una reconsideració el divendres per part de la direcció d’aquests fets.

Avui dilluns 10 de maig, els companys d’Ingressos i del DERT han tornat a viure un incident molt greu que ha durat més de tres hores protagonitzat per un intern que no volia ser traslladat de centre i on ha bloquejat una porta del departament d’ingressos, on la direcció es veu que ha decidit deixar que es cansi l’intern. Aquesta tarda, desprès de mes de mig dia, per fi, s’ha procedit a reduir l’intern i conduir-lo al DERT on un company PS del mòdul 2 ha resultat agredit en el transcurs de la reducció i la conducció.

Des de CCOO volem felicitar a tots els companys que gràcies a la seva professionalitat han pogut gestionar dintre les seves possibilitats el greu incident produït a Ingressos.

Des de CCOO creiem que es necessari que es posi fi aquesta política conscient de la secretaria que ens posa en perill a tots els treballadors i treballadores penitenciàries fruit d’una erràtica gestió d’inacció continuada, els quals sembla que s’oblidin de les tasques d’interior. I a una continua política paternalista de la direcció del centre vers els interns.

CCOO creiem que cal una modificació de les polítiques de gestió respecte dels interns a Lledoners.

Com a professionals en serveis penitenciaris estem veient com l’administració darrerament està aplicant en els centres penitenciaris catalans un canvi en la gestió de la seguretat d’aquests, la qual creiem i observem, amb xifres, que repercuteix en la nostra seguretat a tots els nivells, personal d’interior, tractament i interns.

D’altra banda, des de CCOO exigim fermesa en aquestes situacions i tolerància zero en aquest tipus d’incidents.

DONEM TOT EL NOSTRE SUPORT AL COMPANY AGREDIT

EXIGIM SOLUCIONS I NO PODEM PERMETRE L’AGRESSIÓ COM UN FET HABITUAL

DESCARREGA EN PDF LA NOTA INFORMATIVA D ELA SECCIÓ SINDICAL DE CCOO DEL C.P. LLEDONERS