TRENCADES LES NEGOCIACIONS NOU ATAC AL COL·LECTIU

L’administració penitenciaria ha decidit, ben entrada la nit, iniciar una guerra oberta amb els treballadors i treballadores penitenciaris, presentant una proposta d’acord amb moltes inconcrecions que donaven al text poca credibilitat.

Les exigències dels sindicats, que a hores d’ara encara estem tancats al centre penitenciari de Brians 2, es centraven principalment en dos aspectes:

1-Implementació de mesures urgents orientades a disminuir els incidents dels centres.

2-Quantificació d’un increment de plantilla net que s’hauria de portar a terme mitjançant les properes tres ofertes públiques d’ocupació.

Pel que fa a la nostra primera demanda, cal dir que el departament s’ha mostrat obert a implementar mesures com: regular l’ús dels aerosols d’acció adequada, creació de cel·les especials per interns de gran perillositat o revisió dels protocols de seguretat.

En relació a la segona proposta, línia vermella de les organitzacions sindicals, s’han negat a concretar cap quantia d’increment de personal, cosa que ha fet impossible arribar a un acord.

Aquesta indefinició per part de l’administració fa sospitar un incompliment que a tots els efectes és inacceptable i per aquest motiu hem decidit totes les forces sindicals rebutjar la proposta i iniciar un calendari de mobilitzacions generalitzades a tots els centres de Catalunya que s’iniciarà el proper dijous.

Cal dir que totes les forces sindicals han mantingut  la unió, però no així l’agrupació Marea Blava, que ha decidit abandonar-la, bàsicament perquè tal i com ha manifestat el seu portaveu al C.P. Brians 2, ells s’haguessin conformat només amb el punt 1 de la proposta, descartant un increment de personal.

Ara toca mantenir l’impuls generat per la exitosa concentració d’avui a Brians 2 i traslladar-la a la resta de centres de Catalunya i per això UGTPRESONS, CCOO, CATAC, INTERSINDICAL, CSIF i ACAIP us convoquem a tots a una concentració als vostres respectius centres de treball el dijous 23 de març a les 12.00 h.

Consellera Ubasart i Secretari Calderó, tenen encara unes hores per reflexionar, presentar una nova proposta acceptable i evitar un conflicte hores d’ara obert.

Sant Esteve de Sesrovires, 22 de març de 2023

DESCARREGA EN PDF L’ESCRIT CONJUNT DE CCOO, UGT I CATAC