CCOO ENS ENTREVISTEM AMB EL NOU DIRECTOR GENERAL D’AFERS PENITENCIARIS

Fa dues setmanes, el 30 de juny passat, CCOO, 1a FORÇA SINDICAL DE CATALUNYA, vam sol·licitar per mitjà d’un escrit registrat, una entrevista personal amb el llavors acabat de nomenar Director General d’Afers Penitenciaris, César Galván.

La setmana passada el director general va acceptar la petició realitzada per CCOO, ampliant-la també als altres sindicats representatius, amb els quals s’ha anat reunint de manera bilateral al llarg del matí d’avui.

CCOO durant la nostra reunió amb ell, li hem lliurat al director general una còpia de l’informe de 31 pàgines  (feu clic per descarregar-ho) que el 18 de juny passat també vam lliurar en mà a la consellera, i on es detallen i analitzen els principals problemes que afligeixen al col·lectiu, amb especial incidència en:

• La circular 2/2021
  • Els expedients abusius dels últims mesos.
  • La política de selecció de comandaments per a la SMPRAV i els equips directius dels centres.
  • L’increment salvatge d’agressions durant els cinc últims anys
  • L’envelliment de la plantilla i la necessitat de la jubilació anticipada als 60 anys.
  • La falta de concursos i oposicions
  • Les demencials taxes d’interinatge i l’aberrant gestió de la bossa, causada en part per la reforma reguladora de 2019, que CCOO ni la vam signar, ni la vam acceptar llavors, ni l’acceptarem mai.
  • La successió de plans erràtics i equivocats (PEEPA etc)

CCOO també li hem explicat al director general que els gestos inicials són molt importants

Les decisions que prengui indicaran de manera clara si la voluntat de reconduir la situació insostenible a la qual ens ha abocat la gestió dels últims cinc anys, és real o està buida de contingut.

El director general, una persona que sembla de tarannà dialogant, s’ha mostrat molt receptiu, mostrant una voluntat decidida, que comparteix amb la consellera, per a afrontar de manera productiva els greus problemes que afecten el col·lectiu penitenciari.

CCOO hem recordat durant la reunió que el moviment es demostra caminant i que com diu el refrany PER L’OBRA ÉS CONEIX EL QUI L’HA FETA.

Si els passos que es van donant van en la bona direcció, comptarà amb la nostra col·laboració en matèria negociadora, com a representants dels treballadors i treballadores que som.

No obstant això, si els passos que es donen van en la direcció incorrecta o estan desproveïts de contingut real, llavors ens tindrà a CCOO decididament enfront.

Barcelona, 13 de juliol de 2021

DESCARREGA EN PDF LA NOTA INFORMATIVA DE LA REUNIÓ DE CCOO AMB EL NOU DIRECTOR GENERAL D’AFERS PENITENCIARIS