3A REUNIÓ DE NEGOCIACIÓ DEL NOU ACORD

CCOO PRESENTA LES SEVES PROPOSTES I L’ADMINISTRACIÓ LES SEVES

Ahir, dijous 22 de febrer, es va discutir l’última proposta presentada per l’administració.

CCOO, 1a Força Sindical de Catalunya,  hem començat el nostre torn manifestat que s’havien perdut 15 dies inútilment, ja que l’administració estava presentant la mateixa proposta que es va discutir el 8 de febrer passat sol que amb més text i alguns afegits que únicament empitjoren la que CCOO ja vam rebutjar de pla fa dues setmanes.

Després d’expressar el nostre rebuig, CCOO hem ressaltat el mal realitzada que estava la proposta, que hem repassat en tots els seus punts i que a vegades és un autèntic nyap.

• Per exemple l’administració ha presentat una proposta de regulació canvis de servei que presumptament els liberalitza, però amb condicions tan absurdes i lleonines que de facto els impedeix. Davant la crítica de CCOO, la mateixa administració ha admès que la seva proposta estava tan mal formulada, que era impossible fer canvis d’acord amb el literal del redactat.
  • Un segon exemple ha estat la proposta de nous horaris per als caps de servei, que no sols és una aberració salvatge, sinó que, com li hem fet notar CCOO, està mal calculada, ja que hi ha un error garrafal en les nits dels dies parells del quadre, LA QUAL COSA DE FACTO INVALIDA AQUEST HORARI.
  • Un tercer exemple que hem destacat CCOO durant la reunió, és que en la proposta general d’horaris, eliminaven els 30 minuts de descans de torn de matí i de tarda, i reduïen el període per a menjar a 30 minuts en comptes d’una hora. L’administració s’ha defensat dient que novament estava mal redactat.

CCOO no ens vam limitar ahir a parlar del que l’administració volia sinó que vam plantejar novament les nostres propostes:

• Els 14dies de compensació de festius no sols no poden desaparèixer com proposa l’administració sinó que s’han de recuperar d’ofici els 2 dies cedits a causa de la crisi econòmica en 2012, perquè tornin a ser els 16 gaudits des de 1999, i negociar condicions per a arribar als 18 dies de compensació de festius com a imprescindible mesura de conciliació de vida familiar.
  • CCOO hem defensat que ha d’haver-hi diversificació d’horaris que siguin elegibles per la plantilla de cada centre, com fins ara però ampliant al màxim les opcions horàries elegibles, i que en tot cas, si es fan variacions de condicions de treball i horaris, siguin sempre voluntàries per al personal afectat, és a dir, que el que vulgui acollir-se, el faci, i el que no, no ho faci.
  • CCOO hem recordat que s’ha de negociar la reclassificació de centres. Actualment, hi ha dues categories, 1a i 2a, ja que la 1a especial va desaparèixer amb el tancament de la Model. Cal ampliar categories (l’estat a hores d’ara en té tres, A. B i C), reclassificar categoria de centres i calcular a l’alça l’efecte en el complement específic.
  • L’administració ha presentat una proposta de remuneració de festius, però la redueix essencialment als torns afectats per Nadal, Sant Esteve, Cap d’Any i Reis. A part que cal negociar les quantitats, ja que CCOO no estem d’acord amb la proposta inicial, CCOO defensem que s’han d’estendre també a tots els festius nacionals (Divendres Sant, Dilluns de Pasqua, 1 de maig, Verge d’agost, Diada, 12 d’octubre, 1 de novembre i el pont del 6 i 8 de desembre).
  • CCOO hem defensat que el coeficient de simultaneïtat ha de passar del 25% al 40%, i ha de comptar únicament per a vacances, APi CF. CCOO hem denunciat també que la suposada reducció de tots els llocs de comandament i GAM a l’horari 2×4, que CCOO reiterem que rebutgem, amb un coeficient absurd del 30% que inclou totes les absències, incloses baixes i permisos, impossibilita en el que el personal se’n pugui anar de vacances o de dies si hi ha una incidència, i per tant ÉS IMPOSSIBLE D’APLICAR.
  • CCOO hem reclamat que es faci una catalogació dels llocs de treball similar a la dels mossos, que compta amb 4 categories per a cada lloc (mosso 1, 2, 3 i 4, caporal 1, 2, 3 i 4, etc.) i adaptar l’específic tal com ho fan ells. En el cas d’un GSI hi ha una diferència entre el seu sou i el d’un mosso 4 de gairebé 4000 € anuals, en el cas d’un Cap d’Unitat i un caporal 4 també és de gairebé 4000 € i en el d’un Cap de Servei pot arribar a més de 7.000 euros.
  • CCOO hem reclamat introduir un complement similar al «complement, segleXXI» pactat en l’últim acord d’II.PP., amb increments d’entre 2000 i 3500 anuals en les diferents àrees (en el cas d’II.PP: vigilància, intervenció, administrativa i sanitària).
  • CCOO hem recordat que des de 2011 no hi ha hagut processos de promoció horitzontal pel que actualment, des de fa ja 13anys, hi ha persones exercint el mateix lloc, en el mateix centre i unitat, amb exactament les mateixes funcions, però una cobrant un complement de dos nivells i una altra que ni el cobra, ni el pot cobrar. Per això CCOO hem reclamat que s’apliqui el complement de 2 nivells a tot el personal sense excepció i es negociïn nous processos de promoció professional horizontal.

Tant en la reunió de fa dues setmanes com en la d’ahir, CCOO li hem recordat a l’administració que intenta estafar als treballadors i treballadores penitenciàries catalanes

Les propostes de l’administració els permetria disposar d’un volum d’hores que estalviaria un número del voltant de 180-200 treballadors, la qual cosa suposaria un estalvi final d’entre 10 i 11 milions d’euros. El cost de la proposta de l’administració d’increments lligats a les seves condicions lleonines i inadmissibles era de cas 5 milions en l’anterior proposta, i de gairebé 7 milions en la d’ahir.

Dit ras i curt, i tal com li vam dir CCOO, i altres sindicats han fet seu l’argument, no sols ens volen reduir condicions i drets laborals, sinó que VOLEN QUE ELS SURTI GRATIS, I FINS I TOT ACONSEGUIR BENEFICIS

CCOO finalment hem reclamat que es negociï també i de manera paral·lela les condicions de treball d’oficines, tractament i centres oberts.

CCOO vam enviar les nostres propostes en el seu moment (feu clic) i vam reclamar que l’administració presentés les seves per tots els àmbits.

L’administració ha pres nota del rebuig frontal de CCOO i altres sindicats, ha manifestat que reformularà les seves propostes, proposant que la següent reunió s’avanci a la setmana que ve.

Barcelona, 23 de febrer de 2024

DESCARREGA EN PDF LA NOTA INFORMATIVA SOBRE LA 3A REUNIÓ DE NEGOCIACIÓ DEL NOU ACORD DE CONDICIONS DE TREBALL