ELS SINDICATS REPRESENTATIUS DEMANEM DE MANERA CONJUNTA REUNIÓ URGENT PER TANCAR L’ACORD DE JUBILACIÓ ANTICIPADA DEL PERSONAL PENITENCIARI CATALÀ

Senyora Patrícia Gomà i Pons
Secretària General Departament de Justícia
Carrer Foc, 57 – 08038 Barcelona

Benvolguda,

Com vostè és coneixedora, el passat 17 de febrer, després de més d’un any de la primera reunió, se’ns va presentar l’Informe del Grup de Treball per a l’estudi de la Jubilació Anticipada i de la 2a activitat dels cossos penitenciaris, un document elaborat per 15 persones amb una visió exclusivament tècnica i qe presenta unes conclusions basades en l’estudi de les dades relacionades amb l’edat dels professionals penitenciaris i les absències com a conseqüència de baixes laborals.

Les conclusions de l’informe són del tot inqüestionables i s’aconsella l’avançament de l’edat de jubilació dels professionals que treballen a les àrees de règim interior, rehabilitació i oficines aplicant uns coeficients reductors determinats.

No obstant, aquest informe no acaba de concretar diversos requisits que s’haurien de complir per accedir a aquesta jubilació anticipada i, per això, en aquella data i també el 26 de març, les organitzacions sindicals presents vam demanar una reunió urgent per acabar de “perfilar” un acord definitiu que sigui el que el seu Departament presenti davant el Ministerio de Seguridad Social.

Li hem de dir, però, que malgrat la Directora de Serveis es va comprometre a convocar-la s’ha fet servir l’excusa de l’interinitat de l’actual Govern de la Generalitat per a no fer-ho, cosa que demostra l’escàs interès del seu Departament a solucionar definitivament un problema que s’agreuja cada dia que passa.

La nostra sorpresa, que s’ha transformat en indignació, ha esta veure com el suposat Govern en funcions acordava ahir dia 13 d’abril ratificar l’acord sobre la jubilació anticipada dels professionals del cos d’Agents Rurals firmat el mes de desembre passat entre la Consellera d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació i les organitzacions sindicals representatives.

Novament veiem com el personal penitenciari rep per part del govern un tracte diferenciat negatiu respecte d’altres col·lectius que també pertanyen a la Generalitat i, com comprendrà, no estem disposats a tolerar-ho.I més quan els professionals penitenciaris, els seus, hem estat prestant i prestem un servei essencial per a la nostra societat posant en risc la nostra pròpia salut, malgrat en moltes ocasions no disposar de les eines necessàries per poder protegir-nos.

És per això que, com a sindicats més representatius a l’àmbit penitenciari i membres de la Mesa de Negociació, exigim se’ns convoqui urgentment a una reunió per tancar un acord que permeti l’avançament de l’edat de jubilació en condicions similars a les acordades amb altres col·lectius, com a pas previ a l’Acord de Govern que exigim que també es produeixi.

Barcelona, 15 d’abril de 2021

DESCARREGA EN PDF L’ESCRIT CONJUNT DELS SINDICATS REPRESENTATIUS DEMANANT REUNIÓ URGENT PER A TANCAR L’ACORD DE JUBILACIÓ ANTICIPADA I 2A ACTIVITAT