C.P. BRIANS 2: NOVA AGRESSIÓ AL DERT

Aquest dijous, 16 de març de 2023, s’ha viscut al nostre centre un incident molt greu, una brutal agressió al DERT, amb dos companys lesionats, un traslladat a la Mútua i un altre a l’hospital de Bellvitge.

Donem tot el nostre suport als companys agredits, esperant una ràpida recuperació de les seves lesions.

CCOO no entrem a valorar l’incident ni el descrivírem, però EXIGIM a la direcció del centre que apliqui el protocol contra agressions amb la màxima contundència, denunciant els fets per via penal i, al mateix temps, apliqui la via disciplinària amb el màxim rigor.

El fet que s’hagi hagut de reforçar la plantilla de servei al DERT amb funcionaris d’altres unitats confirma el que tothom sap, que falta personal per prestar els serveis indispensables amb condicions de seguretat al nostre centre.

Per enèsima vegada CCOO tornarem a demanar explicacions a la nostra direcció sobre la gestió que porta dels recursos humans del centre, en la pròxima reunió, prevista pel 28 de març, on, ja que la SMPRAV no aporta els mitjans humans que la direcció diu que demana, els plantejarem que poden presentar la seva dimissió en bloc.

Des de la secció sindical de CCOO exigim a la SMPRAV que augmenti la plantilla del nostre centre per tal de poder cobrir LA TOTALITAT dels serveis amb les ràtios mínimes necessàries per desenvolupar les nostres tasques amb seguretat. No podem continuar prestant serveis amb un número de funcionaris insuficient i sobrecarregats de feina, la qual cosa suposa treballar en condicions d’inseguretat.

CCOO volem recordar la tendència a l’alça dels incidents que estem patint a Brians 2 i exigim al Departament de Justícia voluntat política per aplicar solucions reals.

Com a professionals en serveis penitenciaris estem veient com l’administració darrerament està aplicant en els centres penitenciaris catalans un canvi en la gestió de la seguretat d’aquests, la qual creiem i observem, amb xifres, que repercuteix en la nostra seguretat personal.

Exigim propostes de solució, estem farts. No ens ho mereixem!

Exigim que ens dotin amb medis protocol•laris de resposta adients

Exigim que responguin amb canvis legislatius que donin suport a la dissuasió per les conseqüències dels seus actes violents.

Exigim la recerca sobre quines causes, evolució i dimensions generaran la problemàtica.

Exigim conèixer com analitza la direcció i la Secretaria les mesures adoptades i la seva eficàcia.

Exigim dignitat i drets pels treballadors i treballadores penitenciàries.

Barcelona, 16 de març de 2023

DESCARREGA EN PDF LA NOTA INFORMATIVA DE LA SECCIÓ SINDICAL DE CCOO DEL C.P. BRIANS 2