C.P. PONENT: REUNIÓ AMB EL DIRECTOR GENERAL “BONES PARAULES, PERÒ POCS FETS

Avui hem estat convocats d’urgència pel director general Sr. César Galván Romero, per tractar la problemàtica del CP Ponent.

Els sindicats hem plantejat totes les reivindicacions que ja coneixeu, i la coincidència amb l’anàlisi de la problemàtica amb l’administració penitenciària ha estat absoluta. Ens donen la raó en tots els punts exposats. De fet, els sindicats hem començat explicant que aquestes reclamacions son el resultat d’un dèficit històric i estructural pel que fa a la situació del CP Ponent.

Quan hem demanat concreció i terminis concrets el resultat ha estat el següent:

• Manca de personal: “Tenim previst la realització d’un anàlisi de la dotació de personal adient pel centre”. No han concretat ni dotació ni terminis d’aplicació. Els sindicats exposen la problemàtica especial d’aquest centre pel fa a la 2a Activitat així com la necessitat d’implementar la Jubilació Anticipada. NO ENTENEM QUE DESPRÉS DE 8 MESOS DE LA FINALITZACIÓ DE L’ESTUDI TÈCNIC ENCARA NO TINGUEM RESPOSTA PÚBLICA PER PART DE LA CONSELLERIA. Bones paraules, però pocs fets.
  • Circular 2/2021: “Estem estudiant la seva modificació, en un període breu de temps”. No han concretat una data per comunicar el resultat del seu estudi. Bones paraules, però pocs fets.
  • Infraestructura: “Estem realitzant un estudi i podem assegurar millores pel que fa a la seguretat interior”. No han concretat quan finalitzarà l’estudi ni la data d’aplicació. Bones paraules, però pocs fets.
  • Repartiment medicació diluïda: “Teniu raó però és una imposició del Departament de Sanitat”. Cap solució . Bones paraules, però pocs fets.
  • Implementar un pla integral contra les agressions d’interns a funcionaris: “Tenim previst un document per principis d’any”. La realitat és que ja existeix un Grup de Treball per tractar aquesta qüestió i les agressions han augmentat al nostre centre un 66% l’últim any. Bones paraules, però pocs fets.
  • Acumulació d’interns amb problemàtica psiquiàtrica així com d’interns estrangers amb desarrelament. “Teniu raó i ho estem analitzant”. Bones paraules, però pocs fets.

La part social han manifestat al director general la necessitat què Serveis Penitenciaris funcionin de forma exemplar, amb una gestió de personal correcta, és a dir, ens cal poder regular amb agilitat els processos de selecció de personal, concursos de comandaments, oposicions, concursos de trasllats, carrera professional, etc.

Finalment, hem reiterat la pèrdua de confiança de la plantilla amb l’Equip Directiu i la necessitat de fer els canvis adients.

Els sindicats representatius del CP Ponent donarem un termini raonable, i més aviat curt de temps per tal de què l’administració penitenciària pugui transformar aquestes “bones paraules” en fets concrets.

PER LA NOSTRA DIGNITAT !!!!!
CONTINUAREM AMB LA NOSTRA LLUITA

Lleida, 19 de novembre de 2021.

DESCARREGA EN PDF LA NOTA INFORMATIVA DE LA REUNIO DIRECTOR GENERAL DELS SINDICATS DEL C.P. PONENT – 19/11/2021