CCOO DEMANEM LA COEXISTÈNCIA DE LA UNIFORMITAT NOVA I DE L’ANTIGA

CCOO, 1A FORÇA SINDICAL DE CATALUNYA, HEM REGISTRAT ESCRIT AL SECRETARI DE MESURES PENALS SOL·LICITANT QUE LA UNIFORMITAT NOVA I L’ANTIGA PUGUIN COEXISTIR FINS A 2025

CCOO VAM SER L’ÙNIC SINDICAT QUE VAM DENUNCIAR EN ESCRIT PÚBLIC EL 30 DE DESEMBRE DE 2021 (feu clic), FA MÉS D’UN ANY JA,  ELS PROBLEMES QUE S’ANAVEN A PRODUIR!

CCOO vam ser l’ÚNIC sindicat que vam sol·licitar nombroses vegades en les reunions del grup de treball penitenciari i la comissió de seguiment, que es lliuressin als centres peces i calçat de mostra en diverses talles perquè el personal les hi pogués provar!

AIXÒ HAURIA EVITAT EL CAOS ACTUAL DE CANVI DE PECES I MANCA DE CALÇAT!

Per això CCOO hem dirigit escrit al secretari de mesures penals perquè es pugui usar lliurement les peces de la uniformitat antiga i la nova segons considerin els treballadors i treballadores.

CCOO demanem que no es pugui exigir la uniformitat nova fins que tots els treballadors tinguin l’uniforme complet de la nova uniformitat, incloent-hi 4 pols camisers i 4 pantalons d’estiu, altres punts d’hivern, jaqueta tres quarts, polar softshell i el calçat demanat. Això no serà fins a la fi de 2024 o fins i tot 2025.

En el cas del calçat, que CCOO vam ser l’únic sindicat que va denunciar la quantitat com a insuficient, demanem que es faci ús de la clàusula que permet augmentar les quantitats de botes i sabates un 20% i contemplin la possibilitat de contractar calçat addicional, ja que CCOO creiem que ni amb el 20% addicional que contempla el contracte actual hi haurà suficient.

CCOO també exigim novament que es lliuri calçat, jaquetes tres quarts i polars shofshell al personal dels centres oberts. UNA REIVINDICACIÓ DELS COMPANYS I COMPANYES DE MEDI OBERT QUE CCOO FA ANYS QUE RECLAMEM!

MENTRE UNS ALTRES NOMÉS ES FAN FOTOS, CCOO TREBALLEM!

Sr. Amand Calderó i Monfort

Secretari de Mesures Penals, Rehabilitació i Atenció a la Víctima

Departament de Justícia

Generalitat de Catalunya

Benvolgut,

És evident en tots els centres penitenciaris de Catalunya  la problemàtica que està causant el lliurament dels nous uniformes, amb talles que no corresponen i que han de ser canviades, i sobretot la insuficiència de peces lliurades (2 pantalons i dos pols camisers d’estiu, dos pantalons i dos pols camisers d’hivern, cinturó de treball i un parell de botes o sabates), sense que s’hagi inclòs encara el lliurament dels polars softshell ni de jaquetes tres quarts.D’acord amb la memòria justificativa del contracte de subministrament de vestuari del personal funcionari de l’àmbit de règim d’interior i del personal laboral dels centres penitenciaris de Catalunya, es preveu el lliurament d’1 pol camiser i 1 pantaló d’hivern i d’estiu addicionals, al llarg de 2023, i les mateixes peces en 2024, així com el lliurament en data indeterminada al llarg d’aquest any 2023 de la jaqueta tres quarts i el polar shoftshell.

En escrit del 30 de desembre de 2021, CCOO ja vam denunciar públicament els errors que s’estaven produint i que par desgracia no s’han corregit al llarg del darrer any. Els més importants són els següents:

• No es van enviar peces als centres perquè el personal les hi pogués provar abans de procedir a la seva distribució definitiva.
  • El nombre de peces a distribuir és escassa, si nocompletament insuficient, especialment en el cas del calçat. Ja s’estan produint casos en els quals es canvia el tipus de calçat per falta de talles. També ocorre amb els guants, que es conceben únicament com a reemplaçament per als guants que es trenquin o desgastin.
  • S’ha previst distribuir les jaquetes tres quarts i els polars softshell ni més ni menys que un any després de la primera entrega d’uniformitat bàsica (2 pantalons i pols camisers d’estiu i d’hivern).

Per tot l’anterior, CCOO sol·licitem:

1. El lliurament del material amb anterioritat a l’estació en què hagi de ser usat. No pot ser que es lliuri la uniformitat d’estiu de 2022, a la fi de 2022 o principis del 2023, per la qual cosa no podrà ser feta servir fins a l’estiu d’enguany.
  1. El lliurament de jaquetes tres quarts, polars shoftshelli calçat al personal dels centres oberts
  1. L’aplicació de la clàusula del contracte de subministrament que permet augmentar el nombre de botes i sabates en un 20%, que permeti pal·liar en part el fet que s’estigui lliurant calçat diferent delsol·licitat pel treballador o treballadora, permeti una reposició adequada, i l’equipament adequat del personal interí de nova entrada. Fins i tot amb aquest 20% afegit, CCOO considerem que la xifra serà insuficient i s’haurà d’acudir a una contractació addicional de calçat.
  1. L’obertura d’un període de coexistència dels dos uniformes durant el qual es permeti l’ús de peces de la uniformitat antiga i de la uniformitat nova. El període transitori duraria fins que s’hagi lliurat als treballadors de manera efectiva 4 pantalons i pols camisers d’estiu, 4 pantalons i pols camisers d’hivern, la jaqueta tres quarts i el polar shoftshell, la qual cosa no ocorrerà abans de 2024. Per això CCOO sol·licitem que les dues uniformitats, la nova i l’antiga coexisteixin fins al 31 de desembre de 2025 o fins a la data en què s’hagi lliurat tota l’equipació del nou uniforme necessaria per a poder desenvolupar la nostra tasca.

Barcelona, 24 de febrer de 2023

DESCARREGA EN PDF LA NOTA DE CCOO ON DEMANEM LA COEXISTÈNCIA D ELA UNIFORMITAT NO VA I DE LA ANTIGA FINS A 2025