CCOO DEMANEM QUE LA COVID I ELS SEUS EFECTES SIGUI CONSIDERADA MALALTIA PROFESSIONAL

Dimecres passat 10 de febrer en ocasió de l’inici del procés de vacunació i davant l’aparició d’efectes secundaris en els companys vacunats, CCOO ens vam posar en contacte amb la SMPRAV, a la qual li hem comunicat el següent:

Segons l’”Estrategia de vacunació enfront de COVID 19 en España” de 9 de febrer i tal com indica l’experiència actual en els centres, la vacuna d’AstraZeneca que s’està inoculant als treballadors penitenciaris menors de 56 anys té una sèrie d’efectes secundaris.

Bàsicament els efectes adversos més freqüents van ser sensibilitat en el lloc d’injecció (63,7%), dolor en el lloc d’injecció (54,2%), fatiga (53,1%), cefalea (52,6%), miàlgies (44%), artràlgies (26,4%), esgarrifances (31,9%), nàusees (21,9%), febre (7,9%) sent majoritàriament d’intensitat lleu o moderada i desapareixent uns dies després de la vacunació, però que han causat que molts treballadors inoculats estiguin un o més dies de baixa per IT a causa de la vacuna.

CCOO sol·licitem que el personal que tingui afectacions a conseqüència de rebre la vacuna contra la COVID, tingui la mateixa consideració que el personal que han patit la malaltia o han sigut contacte estret. Especialment de cara als efectes que les baixes pugui tenir tant sobre un PRP prorrogat com sobre el futur complement en cas que s’arribi a un acord.

CCOO també exigim que el Departament de Justícia faci gestions perquè la COVID19 i les seves derivacions, com els efectes de la vacunació, sigui considerada MALALTIA PROFESSIONAL en el nostre col·lectiu.

Tal com indica el Real Decreto-Ley 6/2020, el contagi i aïllament per COVID va ser reconegut com a accident de treball, i considerem que els possibles efectes adversos fruit de la vacunació, haurien de considerar-se igual, sense afectar a cap pèrdua retributiva o d’altres drets presents o futurs.

Barcelona a 15 de febrer de 2021

DESCARREGEU EN PDF L’ESCRIT DE CCOO DEMANANT QUE LA COVID I ELS SEUS EFECTES SIGUI CONSIDERADA MALATIA PROFESSIONAL