CCOO DENUNCIEM LA SITUACIÓ DE LA INFERMERIA DEL CP BRIANS 1

CCOO DEMANEM QUE S’INHABILITIN LES HABITACIONS DE LES QUALS NO ES  PUGUI GARANTIR EL CORRECTE FUNCIONAMENT

El passat 28 d’octubre es va realitzar una visita per part de la secció sindical del centre i del  delegat de prevenció de riscos de CCOO, 1a Força Sindical de Catalunya, al mòdul d’infermeria /psiquiatria del CP Brians 1,  en resposta a una queixa per una problemàtica ja endèmica i  reiteradament manifestada pels treballadors d’aquest departament.

A partir d’aquesta visita es va comprovar que els marcs i portes de ferro  de les habitacions d’aquesta unitat  s’han anat oxidant,  creant una crosta d’òxid i augmentant el volum a causa de la manca de manteniment durant anys, tot això fa que les portes no es puguin obrir i tancar fàcilment com hauria de ser normal, constatant també que en cas d’incendi,  aquestes portes i marcs es dilatarien impedint l’evacuació dels interns que les habiten, posant en perill la seva vida i la dels funcionaris que hi intervinguessin.

Avui, 3 d’octubre, el delegat de prevenció de CCOO ha tramés  al Servei de Prevenció de Riscos Laborals del Departament de Justícia, al subdirector general de centres i al gerent de Brians 1, l’informe  sobre mesures correctores a implantar a la unitat d’Infermeria del nostre centre.

A L’informe CCOO demanem que s’adoptin mesures urgents per tal de donar solució a aquestes deficiències  i que es procedeixi de manera immediata a la inhabilitació de totes les habitacions de les quals no es  pugui garantir el correcte funcionament, en qualsevol situació, de les seves portes, i que romanguin així fins que siguin reparades.

A l’informe s’ha recordat, també, que en cas de no adoptar aquestes mesures proposades caldrà que en donin els motius i que justifiquin degudament la no inhabilitació de les habitacions afectades.

Restem a l’espera d’una resposta per part de l’administració a la nostra petició

Nosaltres, treballadors i treballadores del Centre Penitenciari de Brians 1,

Sant Esteve de Sesrovires, 3 de novembre de  2021

DESCARREGA EN PDF LA NOTA INFORMATIVA SOBRE LA VISITA DEL DELEGAT DE PREVENCIÓ AL C.P. BRIANS 1