CCOO LLUITEM PEL C.P. JOVES AL PARLAMENT

CCOO, 1A FORÇA SINDICAL DE CATALUNYA, HEM EXPOSAT AL PRESIDENT DE LA COMISSIÓ DE JUSTÍCIA DEL PARLAMENT I LA PORTAVEU D’ERC EN LA COMISSIÓ LA SITUACIÓ INSOSTENIBLE DEL C.P. JOVES.

CCOO, vam mantenir aquest dimecres, 29 de març una llarga entrevista amb el president de la comissió de justícia Jordi Orobitg i la portaveu d’ERC en aquesta comissió Anna Balsera. Durant l’entrevista, a més d’assegurar el vot favorable d’ERC i discutir les esmenes presentades a la resolució en defensa de la jubilació anticipada que es va votar ahir, sol·licitar el seu vot favorable en el congrés dels diputats per a obtenir la consideració d’agent de l’autoritat, sol·licitar més recursos econòmics i exposar la gravíssima situació en matèria d’agressions i de falta de personal, s’ha explicat als representants d’ERC de manera clara i sense embuts la situació d’extrema gravetat que sofrim el C.P. Joves.

El delegat de CCOO en el C.P. Joves ha posat de manifest la terrible situació del centre, que s’està situant com el centre que en conjunt és el més conflictiu de tot el sistema penitenciari català, com demostra el que cap treballador interí vulgui venir aquí:

CCOO els hem explicat:

• La falta crònica de personal que sofreix el centre que incideix de manera directa no sols en un increment en la càrrega de treball sinó també en una degradació decisiva de la seguretat.
  • La irrupció en el centre de manera massiva d’una tipologia d’intern extremadament violent, sense control de cap mena, sense límits, sense estructura familiar, amb el qual és molt difícil gestionar els conflictes sense que degenerin en esclats de violència.
  • La presència d’interns problemàtics que per edat haurien d’estar en centres d’adults.
  • La gestió deficient dels interns psiquiàtrics
  • La sobreocupació del DERT
  • La tardança en l’aprovació de primers graus per part de l’administració,
  • La falta d’agilitat en las conduccions.

Aquests i altres punts els hem exposat CCOO de manera documentada als representants d’ERC urgint-los a prendre mesures de govern, recordant la necessitat urgent de recursos suficients per al departament a Justícia que permeti per a salvar un sistema d’execució penal que s’està enfonsant, i l’està fent començant per la base, que és la dels interns més joves, el C.P. de Joves.

La Roca del Vallès, 31 de març de 2023

DESCARREGA LA NOTA DE LA SECCIÓ SINDICAL DEL C.P. JOVES