COMUNICAT CONJUNT DELS SINDICATS DEL CENTRE PENITENCIARI PONENT

Després dels greus fets ocorreguts al mòdul 6 del centre penitenciari de Ponent el passat dia 31 d’octubre on un Cap d’Unitat va quedar greument ferit per l’agressió d’un intern, la direcció d’aquest centre, un cop més, ha estat incapaç de trobar solucions per augmentar les mesures de seguretat.

L’intern d’origen gambià, de 42 anys d’edat, es troba complint una condemna per atemptat contra l’autoritat de 3 anys i 6 mesos i durant tot aquest temps, ha acumulat un ampli historial d’informes disciplinaris a causa de la seva actitud dins d’aquest centre penitenciari. Actualment ha estat traslladat al centre penitenciari de Quatre Camins.

La direcció ha estat incapaç de gestionar aquesta situació amb un mínim de respecte institucional cap als treballadors. La seva manca d’empatia es tan gran que ni tan sols han convocat una reunió extraordinària amb els representants legítims dels treballadors per tal de trobar solucions.

Nou altercat greu al CP Ponent

Aquest dissabte els funcionaris de comunicacions van interceptar l’entrada de 5 mòbils i substàncies prohibides destinades a interns del mòdul 6 i la dotació de funcionaris pel mòdul no va ser augmentada per la direcció del centre en previsió de possibles conflictes derivats d’aquesta requisa.

Els funcionaris van haver de multiplicar-se i evitar una baralla multitudinària entre diverses bandes d’interns en la zona de les escales que donen accés a les galeries on es troben les seves cel·les i on no hi ha cap tipus de seguretat i control per càmera.

Com a conseqüència de la ineptitud de la direcció del Centre Penitenciari de Ponent i de la manca d’empatia amb els seus treballadors aquesta setmana la gran majoria de funcionaris de vigilància del mòdul 6 i del departament especial han demanat canvi de destinació a d’altres unitats menys conflictives.

Des de la part social i resta de treballadors volem agrair l’esforç dels funcionaris que durant anys han prestat servei als mòduls més conflictius del Cp Ponent com poden ser el DERT, el Mòdul 6 i el Mòdul 3 i què ara, davant la deriva de la situació, sol·liciten canvi de destinació. Ja que aquest agraïment també els hi serà negat per aquesta direcció.

D’altra banda tots els sindicats representatius del CP Ponent han mantingut avui una reunió per establir les noves mobilitzacions, que aniran augmentant en intensitat, fins que el departament de justícia accepti les nostres propostes de millora.

Els sindicats reiteren les seves exigències exposades en el Manifest de la Concentració del passat 4 de novembre de 2021 i que són:

• Un canvi en la Direcció del Centre Ponent. Necessitem nous gestors que recolzin i defensin als seus treballadors
• La Derogació de la circular 2/2021, per tal de tornar l’autoritat i la confiança als treballadors penitenciaris.
• Un replantejament en el procediment de repartiment de la medicació per tal d’evitar el tràfic de medicaments i les situacions greus que això comporta .
• Un augment de personal adient per poder desenvolupar les tasques professionals penitenciaris amb seguretat.
• Un pla de xoc per rehabilitar el centre de Ponent que literalment es cau a trossos.
• Acabar amb l’augment desproporcionat d’interns amb problemes psiquiàtrics que ocasiona una increment de les situacions de risc que posen en perill la vida d’altres interns i dels funcionaris.

Lleida, 8 de novembre de 2021

DESCARREGA EN PDF EL COMUNICAT CONJUNT DELS SINDICATS DEL C.P. PONENT