CONCENTRACIÓ DAVANT EL DEPARTAMENT DE JUSTÍCIA EN DEFENSA DELS NOSTRES DRETS

EXIGIM QUE LA CONSELLERA DE JUSTÍCIA DONI SOLUCIONS A LES REIVINDICACIONS DEL COL·LECTIU PENITENCIARI!!

Les organitzacions sindicals representatives CCOOUGTPRESONS,  CATAC i CSIF convoquem una concentració en defensa dels drets del col·lectiu penitenciari i per unes condicions laborals dignes el proper dilluns 23 de juliol,  a les 17 hores, a les portes de la Conselleria de Justícia (c. Pau Claris, 81).

La nova titular del Departament de Justícia, la Sra. Ester Capella i Farré, ha iniciat la seva legislatura donant l’esquena a tots ells professionals penitenciaris i ignorant les reivindicacions que els representants legals dels treballadors li hem presentat, algunes de les quals fa mesos que exigim.

Per tant, el proper dilluns 23 els treballadors i treballadores del sector de presons es mobilitzen per reclamar:

• La pròrroga del Programa de Rendiment Professional (PRP) que suposa entre un 6% i un 8% de les retribucions. L’increment de l’1,75% de retribucions per aquest 2018, que preveuen els pressupostos estatals per aquest 2018. La recuperació de les pagues extres de 2013 i 2014, són els únics treballadors públics als quals no se’ls ha restituït.
  • Un compromís de la consellera de reducció de l’alta temporalitat que pateix el nostre sistema penitenciari per la via de la consolidació de llocs de treball, més del 90% dels llocs de l’àrea de rehabilitació estan ocupats per personal interí i més del 20% de vigilància.
  • L’establiment urgent de mesures preventives per frenar l’alarmant increment d’agressionsque els professionals penitenciaris patim i que augmenten any rere any.
  • La jubilació anticipada del personal penitenciari, la mitjana d’edat actual frega els 53 anys i només 18 treballadors tenen menys de 30 anys. La modificació del Decret de segona activitat del personal penitenciari, adaptant-lo a la realitat actual.
  • L’inici de negociacions del nou acord de condicions laborals del personal penitenciari, que a hores d’ara està en situació de pròrroga des de l’any 2010.

Les organitzacions sindicals representatives CCOOUGTPRESONS, CATAC i CSIF fem una crida a totes les treballadores i treballadors penitenciaris a participar en aquesta concentració en defensa dels drets i les condicions laborals del col·lectiu.

Barcelona, 16 de juliol de 2018

Defensa les teves condicions laborals. Lluita pels teus drets!!

DESCARREGA LA NOTA CONJUNTA EN PDF DE LA CONCENTRACIÓ 23 DE JULIOL. MOBILITZAT PELS TEUS DRETS

DESCARREGA EN PDF EL CARTELL DE LA CONCENTRACIÓ DEL 23 DE JULIOL DAVANT DE LA CONSELLERIA

DESCARREGA EN PDF (A4) EL CARTELL DE LA CONCENTRACIÓ DEL 23 DE JULIOL DAVANT DE LA CONSELLERIA