CONCENTRACIÓ PALAU DE LA GENERALITAT 7 DE JUNY DE 2022

L’Agrupació de Personal Penitenciari de CCOO agraïm l’assistència dels companys i companyes a la concentració en la Plaça Sant Jaume el dimarts 7 de juny de 2022, convocada pels sindicats representatius CCOO, 1a Força Sindical de Catalunya,  UGT, CATAC i Intersindical.

Durant el seu transcurs es va lliurar en el Palau de la Generalitat una carta dirigida al president de la Generalitat (feu clic) on vam exposar la dramàtica situació actual i demanem mesures concretes:

• Increment de plantilla en no menys de 500 efectius
  • Derogació de circulars innecessàries i pernicioses per la seguretat.
  • Aplicació de les sancions tal com preveu el reglament i no com les desvirtuen en les juntes.
  • El reconeixement d’agents d’autoritat.
  • La creació d’una subdirecció de seguretat en els equips directius, ocupada per funcionaris de carrera del grup B de servei interior
  • Suport judicial, a cada agressió el departament, mitjançant serveis jurídics, es personarà com acusació particular.
  • Convocar els concursos de trasllats i comandaments pendents.
  • Inclusió del PRP al complement específic sense contraprestacions.

CCOO també hem comunicat a l’administració de paraula i per escrit la necessitat que es creï una unitat especial per a interns de gran i demostrada perillositat i que s’instal·lin en cada DERT dues o tres cel·les especials de seguretat, equipades de manera adequada i funcionant sota un protocol d’extrema seguretat destinades a interns de perillositat extrema.

CCOO sempre hem impulsat actes conjunts amb els altres sindicats representatius, que d’acord amb l’article 5 i 6 de la Llei orgànica de Llibertat Sindical 11/1985, són aquells sindicats que obtenen un percentatge de vots suficient i fixat per la llei en les eleccions sindicals, la qual cosa ens atorga el dret i el deure de negociar amb l’administració.

CCOO també vam lluitar la setmana passada perquè en la concentració del 7 de juny estiguéssim tots els sindicats representatius, però un d’ells, amb ple coneixement que s’anava a convocar concentració el dia 7, va decidir convocar per separat una altra concentració el dia 15.

CCOO, en una situació d’extrema gravetat com l’actual, NO ENTENEM DE PICABARALLES, DE DIVISIONS I DE VETOS, i creiem que els treballadors i treballadores penitenciàries som un únic col·lectiu que sofrim junts i que hem de lluitar junts, per això acudirem també a la concentració del dia 15 de juny.

Barcelona, 9 de juny de 2022

PER LA UNITAT!

DESCARREGA EN PDF LA NOTA INFORMATIVA SOBRE LA CONCENTRACIÓ A LA PL. SANT JAUME 7/6/2022

DESCARREGA EN PDF LA CARTA UNITARIA AL PRESIDENT DE LA GENERALITAT